Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Mr Basic

Medlem
Vi var ca 1000 personer som fick möjlighet att provsitta plussätet i Stockholm den 10 december, dagen innan hade planet varit i Köpenhamn och dagen efter visades det i Oslo. Det borde alltså vara ett par tusen personer som nu har provsuttit sätet. Enligt mig är sätet helt okej och inte alls dåligt!
I jämförelse med PLUS-sätet på A330/340, bättre, sämre eller lika (vet att det är subjektivt)? Jag har sett förhållandevis få bilder på PLUS, betydligt fler på GO/business.
 

NyfikenGrau

Medlem
men när sen merparten av passagerarna (de som flyger i Go) inser att dagarna med att kunna sitta två och två utan någon tredje person bredvid är över, så tror jag en del av dem undrar vad den stora förbättringen egentligen bestod i med den nya flygplanet.

I princip håller jag med om detta, särskilt eftersom vi själva bara reser som par på eventuella longhaul-flygningar så A330/A340 eller ffa A380 upper deck är de självklara valen i economy.
Dock är ju 3-3-3 en konfiguration som iaf gör mittraden attraktivare än på andra plan/konfigurationer, framför allt för ensamresenärer som nu löper mindre risk att behöva ha någon som kliver över sig om man väljer gångplats på mittraden.
Men även för oss par blir mittraden nu mest intressant i economy - om en av oss sitter på mittplatsen så vet man att man både slipper störa och störas av den tredje personen på raden.
Visst hade jag hellre fortsatt sitta på 2-sits med fönster men A350 är iaf bättre än t.ex. alltför vanliga B777 med sin 3-4-3 i economy.
 

Jonas F

Medlem
En sammenstilling mellem flyselskaberne af kabineindretningen af de nye A350-900'ere:

Man skulle nästan kunna säga att det är en sammanfattning av den här tråden. Inklusive Axos sammanställning av premium economy på A350 på olika bolag (i samma ordning rent av). Det kan ju vara smidigt.

En annan jämförelse är att jämföra SAS med andra bolags konfigurationer på deras A350:

E PE
SAS 3-3-3 2-4-2
Aeroflot 3-3-3 2-4-2
Air China 3-3-3 2-4-2
Air France 3-3-3 2-4-2
Asiana 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Cathay Pacific 3-3-3 2-4-2
British Airways 3-3-3 2-4-2
China Airlines 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Delta 3-3-3 2-4-2
Finnair 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Lufthansa 3-3-3 2-3-2 (Guldstjärna för PE)
Malaysia 3-3-3 3-3-3 (ingen "riktig" PE)
Singapore 3-3-3 2-4-2
Virgin Atlantic 3-3-3 2-4-2
 
Toppen