Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Resenaren55

Medlem
Hur är det med instagram inlägg man delar här i tråden är det tillåtet? Tycker att mina bara försvann eller så var det jag som råkade ta bort dom
Sen så måste väl business class sätena breddats något eftersom det fortfarande är 1+2+1 i sätes konfiguration och airbus 350 är 33cm bredare än 330/340
 
Last edited:

Alf

Medlem
Hela den här cirkusen som försökt hålla detaljerna i SAS nya A350 hemliga in i det sista är ju ett stort skämt. Flygplanet har varit i trafik under flera år och det är många som redan har åkt med det. Skillnaderna i SAS konfiguration är inte speciellt stora mot andra bolag. Jämför man mot SAS befintliga A330/340 är ju framstegen i form av myrsteg när det gäller inredning och komfort.

Jag är övertygad om ett det blir ett bra flygplan för SAS men det är inte så stor skillnad mot dagens A330/340, förutom att det är lite tystare och har bättre tryckkabin och naturligtvis bättre bränsleekonomi och mindre utsläpp.
 

Homer

Medlem
Det här med baren verkar intressant. Tror man den kommer skilja sig något mot den som finns idag? Gott & blandat och kaffe (den älskar iofs barnen).

Jag noterar en enhancement - espressobryggaren ersätts tydligen med små presskannor...

IMG_9757.jpeg
 
Last edited:
Hela den här cirkusen som försökt hålla detaljerna i SAS nya A350 hemliga in i det sista är ju ett stort skämt. Flygplanet har varit i trafik under flera år och det är många som redan har åkt med det. Skillnaderna i SAS konfiguration är inte speciellt stora mot andra bolag. Jämför man mot SAS befintliga A330/340 är ju framstegen i form av myrsteg när det gäller inredning och komfort.

Jag är övertygad om ett det blir ett bra flygplan för SAS men det är inte så stor skillnad mot dagens A330/340, förutom att det är lite tystare och har bättre tryckkabin och naturligtvis bättre bränsleekonomi och mindre utsläpp.
Håller med, med det hemlighetsmakeriet som varit så hade iaf jag förväntat mig något mer. Säger inte det är dåligt, ser fram emot A350 hos SAS men det blev lite platt fall...
 

011430121

Medlem
Hela den här cirkusen som försökt hålla detaljerna i SAS nya A350 hemliga in i det sista är ju ett stort skämt
@Alf, jag bruka tycka till 99% det du skriver är är helt genomtänkt och intressant.
Men just i det ovan tycker jag SAS marknadsavdelning har gjort ett bra jobb, just nu har tråden på BC över 23.000 läsningar ja jag vet att det inte är lika många unika läsare, många här på forumet är ju målgruppen för att resa med denna maskin typ, SAS betalar inte en krona i kontakt kostnad för detta!
(Nu dröjer det nog 5 år innan jag har en annan uppfattning än du)
 
Toppen