Senaste nytt

SAS A350-900 - vi som flyger på invigningsflygningen den 28/1

Om du ska åka med, vilken kabin åker du i?


  • Total voters
    22

FlyHi

Medlem
Jag och @EBD_Hakan bor på Londonhouse den natten iaf och tänkte gå ut för att käka/dricka lite! Skoj om vi blir fler :)

Kunne være trevligt. Jeg har booket på Fairfield Mag Mile lige på den anden side af floden. Er åben for forslag, men ved fra tidligere at Timothy O'Tools altid er et hyggeligt sted hvis man kan lide øl ;) De har ca. 50 øl på fat: Timothy O'Toole's Chicago Beer Menu | Timothy O'Toole's Chicago

Men vi kan aftale nærmere på vejen til ORD. Jeg sidder på 2A
 

TurE

Medlem
Det verkar som de blir några stycken som ska åka SAS premiären ifrån forumet.

Har aldrig varit i Chicago tidigare. Har de flesta affärsrelaterade ärenden eller kommer ni åka med flyget tillbaka dagen efter? Tänkte mest hur länge jag skulle stanna och vad man skulle hitta på?

Något jag skulle vilja prova på hemvägen är den omtalade United Polaris loungen bland annat, för det bör väl gå om man flyger business åter med SAS om jag tolkat det rätt, om än viss tid för transport till åter till den delen SAS åker från.

Jag är själv ledig och sitter och funderar på om jag ska åka med eller inte. Jag har ändå inte mycket att göra dessa dagar.
 

Thornado

Medlem
Jag stannar dock kvar en natt- för tt njuta lite av det härliga vädret i windy city :D

Då har du bra timing vad gäller tiden på året också. Jag har varit ganska många gånger i Chicago, och de första 3-4 gångerna var jag där under sommar/tidig höst, så min bild av Chicago var en riktigt trevlig och varm sommarstad. Sen åkte jag dit i februari för 2-3 år sen. Då var det kallt och blåsigt så det räckte till.
 

EBD_Hakan

Medlem
Jag är också kvar till dagen efter, flyger dock Plus hem då jag vill testa den kabinen också så tyvärr ingen Polaris för min del (om inte någon har en F-biljett och kan gästa in mig.. eller de är väldigt snälla i loungen)

@TurE & @Thornado @FlyHi - ska ni alla med ut på lite mat och stök på kvällen? Jag tänker att vi kanske borde bokat något. Jag har även en kompis i Chicago som sagt att hon antagligen ansluter.
 

Tonton

Medlem
Då har du bra timing vad gäller tiden på året också. Jag har varit ganska många gånger i Chicago, och de första 3-4 gångerna var jag där under sommar/tidig höst, så min bild av Chicago var en riktigt trevlig och varm sommarstad. Sen åkte jag dit i februari för 2-3 år sen. Då var det kallt och blåsigt så det räckte till.

Detta blir mitt tredje besök i staden. Första gången i Januari. De andra besöken har varit i februari. Kallt och ruskigt har det varit då :D

Med undantag för en resa till Washington i september förra året så har jag bara besökt USA i månaderna december-mars - då jag är en riktigt sucker för hockey... Får försöka planera in någon resa till Chicago när det är varmare någon gång.
 

FlyHi

Medlem
Jag är också kvar till dagen efter, flyger dock Plus hem då jag vill testa den kabinen också så tyvärr ingen Polaris för min del (om inte någon har en F-biljett och kan gästa in mig.. eller de är väldigt snälla i loungen)

@TurE & @Thornado @FlyHi - ska ni alla med ut på lite mat och stök på kvällen? Jag tänker att vi kanske borde bokat något. Jag har även en kompis i Chicago som sagt att hon antagligen ansluter.

Jeg er klar på middag/drinks på kvällen. Har også en kompis i Chicago, som jeg skal mødes med. Vi har talt om Timothy O'Tools, hvor der er gode øl på fad, gode burgers og sport på tv, men er åben for andre idéer også.
 
Toppen