Senaste nytt

SAS A350-900 - vi som flyger på invigningsflygningen den 28/1

Om du ska åka med, vilken kabin åker du i?


  • Total voters
    22

Tongen2

Medlem
Jag tappade stinget lite nu när det inte blev någon direkt förändring av kabinen jämfört med 330/340. Visst vore det väl kul att träffa andra som också är bokade på denna flighten och få åka första gången med nytt plan, men det tar ju tid och semesterdagar också. Jag har försökt luska lite från SAS kundtjänst om det blir någon form av evenemang etc på premiärdagen men inget som de svarar på direkt, såklart.
Ni som kanske varit med på liknande tidigare, vad kan vi kanske förvänta oss på denna premiärflygning? Något spektakel eller en flight som vilken som helst?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag tappade stinget lite nu när det inte blev någon direkt förändring av kabinen jämfört med 330/340. Visst vore det väl kul att träffa andra som också är bokade på denna flighten och få åka första gången med nytt plan, men det tar ju tid och semesterdagar också. Jag har försökt luska lite från SAS kundtjänst om det blir någon form av evenemang etc på premiärdagen men inget som de svarar på direkt, såklart.
Ni som kanske varit med på liknande tidigare, vad kan vi kanske förvänta oss på denna premiärflygning? Något spektakel eller en flight som vilken som helst?
Med största sannolikhet något jippo i gaten. På andra "första flygningar" (när man öppnat ny destination) har det tex även varit pre departure drink i plus. Kommer säkert vara massa "inbjudna" gäster med ombord som ska testa nya planet. Utöver det förväntar jag mig inte så mycket mer från flighten. Crew kommer säkert vara på bästa humör med exceptionell service (även om mycket är nytt så situationer kan uppstå de inte är vana vid) med ett helt nytt flygplan som jag tror alla på SAS är stolta över.
 

Tongen2

Medlem
3 veckor kvar!
Jag har OK från chefen att ta ledigt i alla fall. Men lämnar öppet tills att jag vet mer säkert om det blir någon form av evenemang/tillställning etc än bara en "helt vanlig" flygning till Chicago eller ej.
Hur tänker ni? Jag är kluven som ni märker :)
 

Tonton

Medlem
3 veckor kvar!
Jag har OK från chefen att ta ledigt i alla fall. Men lämnar öppet tills att jag vet mer säkert om det blir någon form av evenemang/tillställning etc än bara en "helt vanlig" flygning till Chicago eller ej.
Hur tänker ni? Jag är kluven som ni märker :)

Jag är tämligen säker på att det kommer bli ett event i Köpenhamn för att fira första flighten. Kan inte föreställa mig något annat, med tanke på hur mycket SAS har hypat A350 och att startdatumet är på denna flight.
 
3 veckor kvar!
Jag har OK från chefen att ta ledigt i alla fall. Men lämnar öppet tills att jag vet mer säkert om det blir någon form av evenemang/tillställning etc än bara en "helt vanlig" flygning till Chicago eller ej.
Hur tänker ni? Jag är kluven som ni märker :)
Jag åker den 30/1 och hem dagen efter. Det lär ju vara en helt vanlig flygning. Trots det ska det bli riktigt roligt.
Någon form av jippo borde dom ju styra upp på premiär-flygningen tycker man.

Oavsett så är det aldrig fel med en liten nöjesresa sådär helt villkorslöst
 

Tongen2

Medlem
Jag är tämligen säker på att det kommer bli ett event i Köpenhamn för att fira första flighten. Kan inte föreställa mig något annat, med tanke på hur mycket SAS har hypat A350 och att startdatumet är på denna flight.
Ja, jag är inne på samma tanke. SAS hajpar ju flygplanet ganska mycket tycker jag, så något kul bör ju ske hoppas jag! Ivrig!
 
Toppen