SAS A340 checkar ut

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tobbe.O, 11 Mars 2020.

1. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LN-RPM ska också bort.

Att flyga ett tomflyg bara för att hämta piloter i USA, när SAS har reguljär trafik från USA är inget som någon hade kunnat försvara ekonomiskt. Speciellt inte heller när det är en äldre 737 utan winglets. Bränsleförbrukningen är nog avsevärt mycket högre med den, än en 737 med winglets eller en 320neo.

Mest troligt flyger de väl till någon av SAS destinationer från exempelvis Tucson och sedan vidare hem.

2. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Scanwing

Scanwing Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför flög de inte direkt till Marana?o_O
    C74191D4-0973-4EE7-8237-C0D1E3B3D1C5.jpeg

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS-piloterna kanske ville av redan i Tucson, så kom någon likhämtare och flög sista milesen.

sammyj, Dbodenfo och Berglund gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Immigration kanske? Piloterna måste ju "in i USA" och det finns ju inte på alla flygplatser...

Dbodenfo, Tonton, fly4fun och 3 andra gillar detta.
  6. Tonton

Tonton Medlem

Kan likställas med "sista måltiden" precis innan ett dödsstraff ska verkställas -OY-KBI fick sin sista landning och start :D

ekf gillar detta.
  7. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet ju inte om det är så men jag tror du har rätt, jag har varit på Marana och tittat på flygplan och där finns det definitivt ingen immigration.

8. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Sant.

känns också ganska dyrt men som @mha321 skriver finns det ju reguljärt.

Hahahah, dont underestimate the power of Arizona.

sant, min fråga var ämnad som en konversation startare. Och har inte direkt hört om någon som skickar ett följeplan tidigare.

Tror du är ganska spot on skulle jag tro!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!