Senaste nytt

Hafermann

Medlem
Här kommer en reserapport från SAS business class i deras Airbus 321 NX. Jag vet att många här är nyfikna på upplevelsen och formatet att flyga SK longhaul med en narrow body. Flighten som recenseras är mellan Washington och Köpenhamn och gjordes månadsskiftet mars/april.
Jag hoppas denna hjälper och gör valet av flight lättare för er som funderar på att testa 321an longhaul.

Enjoy!

 

palmen

Moderator
Sätet bredvid mig var länge det enda lediga i businesskabinen, men på grund av en ”spillolycka” och ett blött säte fick jag senare sällskap. :)
Hur trångt blir det med en granne? Om det är ens resesällskap antar jag att det inte spelar så stor roll, men kan tänka mig att man vill ha lite mer privacy om det är någon okänd som har sätet bredvid.
 

Hafermann

Medlem
Hur trångt blir det med en granne? Om det är ens resesällskap antar jag att det inte spelar så stor roll, men kan tänka mig att man vill ha lite mer privacy om det är någon okänd som har sätet bredvid.
Som du skriver, med resesällskap funkar det fint. Skulle nog säga att det funkar fint även annars dagtid. Däremot är det väldigt trångt och svårt att ta sig över en sovande granne i full flat. Blev lite gymnastikkonster för styvts mig över mitt i natten. :p
 

Hafermann

Medlem
Härlig film och som du säger så fördrar jag nog också widebody på längre flygningar ✈️
Ja, jag upplevde att även känsligheten för turbulens är något högre i 321an. Sen uppskattar jag även rymden i kabinen hos de större planen. men behöver man snabbt point to point och detta är bästa alternativet, så kommer jag inte tveka på att flyga det igen.
 
Toppen