Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

ZZZebra

Medlem
Helt hopplöst att boka vare sig på kampanj eller för pengar just nu.

Hade annan resa som jag bokade av (inget med nuvarande kampanj att göra) och den ligger kvar i "My Bookings" trots avbokningsbekräftelse via mejl. Inga pengar återbetalade så var tvungen att ringa och jodå, den var avbokad och pengarna skulle komma tillbaka (men oklart när). SAS brukar vara snabba så när det rasar helt blir man bara trött
 

Impendill

Medlem
Helt hopplöst att boka vare sig på kampanj eller för pengar just nu.

Hade annan resa som jag bokade av (inget med nuvarande kampanj att göra) och den ligger kvar i "My Bookings" trots avbokningsbekräftelse via mejl. Inga pengar återbetalade så var tvungen att ringa och jodå, den var avbokad och pengarna skulle komma tillbaka (men oklart när). SAS brukar vara snabba så när det rasar helt blir man bara trött

Enligt min erfarenhet så ligger bokningar ofta kvar trots att man bokat av den. Och angående återbetalning så brukar det variera väldigt. Om man bokar av tätt inpå från det att man bokat så brukar det gå fortare.
 
Överförde precis poäng från tjejens konto och nu funkar inte att boka, grrrr...
Använder safari. Men rabatten gäller väl till kl 02. Står tidszon UTC på villkoren, eller?
Om det är så, så borde det lätta lite efter midnatt får kan vi hoppas...

Samma här, verkar dock som att det funkar i Chrome nu. Körde Safari nyss.
Ska genast testa Chrome, tack!
 

Homer

Medlem
Chrome nääääää, jag fick igenom två bokningar för en timme sedan och det var med firefox
kan naturligtvis varit så att vadsomhelst fungerat i det ögonblicket.
 

Mike@GOT

Medlem
Blev redigt förbannad när det inte fungerade att boka igår, men efter 1½ timme fick jag igenom en bokning. Hur gick det för er andra?
 

wenne87

Medlem
Några frågor gällande denna deal!

1. Om jag vill bjuda min vän på en resa. Jag använder mina poäng och betalar avgifter med mitt Amex. Min kompis har också ett Amex. Visst gäller kortförsäkringen för min vän då? Det finns väl ingen vits med att ringa till min vän och få hans amex kortnummer? OCh det spelar väl ingen roll om jag är med på resan?

2. Jag vill åka till München i SAS plus enligt rutten ARN-CPH-MUC-CPH-ARN. Om jag skulle vilja gå av i Köpenhamn på vägen hem och hälsa på en kompis och ta tåget hem. Kan jag be personalen i MUC att få bagaget incheckat endast till CPH? Eller tycker personalen det verkar konstigt och vill inte gå med på det? Är det större chans att lyckas med detta om jag har en lång layover i CPH, säg tre timmar?

Jag kan ju alltid resa med endast handbagage och bara gå till SAS disk i CPH och säga jag blivit magsjuk och ställa in sista flyget till ARN men jag ska åka skidor så jag klarar mig inte med endast handbagage.
Hej!

Kortförsäkringen gäller din vän sålänge han har ett amex som täcker det och att du kan uppvisa kvittokopia. Då har ni gjort det så bra som möjligt.

Har själv råkat ut för det och det var 100% ok!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen