Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Dr. Miles

Expert
Det här kanske har tagits upp men hittar inget, så:

Reservations cannot be changed after booking period is over, then normal award price applies.

Betyder det att det är fri avbokning/ombokning (precis som på vanliga bonusresor), men att man vid ombokning får betala de vanliga poängpriserna eftersom kampanjen avslutas idag?
Ombokning är inte gratis ifall du inte gör det online.
Ringer man till SAS och bokar om en bonusresa, kostar det 150 SEK per person (ifall du har bokat genom svensk SAS).

Avbokning är gratis fram till en arbetsdag före avresa.

Om du ändrar en bonusresabokning som du har bokat under en poängrabatt kampanj, får du betala poäng enligt ordinarie poängtabell. Det blir ofta dyrare.
 

Gus

Medlem
1: Kortförsäkringen gäller nog inte din vän (tror jag), låt din vän betala avgifterna säger jag, det är peanuts vi pratar om.
2: Lägg in ett nattstopp i köpenhamn om det går då är det inga konstigheter att hämta ut bagaget, 3h skulle inte jag klassa som länge i detta fall. Alla varningsklockor ringer nog om du ska till Stockholm men vill hämta ut dina skidor i Köpenhamn

1. Denna fråga bör avhandlas i en annan tråd men svaret är ja så länge ni båda har svenskt Amex.


2. Om anslutningstiden i Köpenhamn är för kort, finns det risk att personalen i München vägrar att tagga väskan endast till Köpenhamn.
Gör som @palmen skriver. Lägg till ordentligt lång layover i Köpenhamn.
Tack för svar! Hmm. Hur lägger man in ett nattstopp i Köpenhamn? Det dyker inte upp per automatik.
 

seat56f

Medlem
Tack vad smart! :) inte för att det spelar någon större roll men slipper man betala 150 kr eftersom man inte kan boka biljetten online?

Är du EBG eller uppåt är det avgiftsfritt att boka bonusresor via medlemsservice oavsett om det går att boka online eller ej. Att boka om kostar däremot pengar.

Edit: Inte helt säker på om det här var svar på din fråga egentligen. Får stå kvar ändå om det skulle hjälpa ngn ändå.
 
Toppen