Senaste nytt

SAS 4e A330 i Zurich för uppgradering av kabinen.

Agö

Medlem
Jag vet inte hur du ser på det, men jag är faktiskt lite förvånad att det inte finns underlag för linje till Indien. En otroligt stor marknad och samtidigt kryllar det av IT-indier på Svenska företag.
Köpenhamn-Delhi blev ju inte långvarig senast (2008/2009). Men den borde ju finnas på kartan. Problemet förra gången var väl frekvensen. Tre avgångar i veckan har jag för mig att det var, det duger inte för affärsresenärer.
 
Köpenhamn-Delhi blev ju inte långvarig senast (2008/2009). Men den borde ju finnas på kartan. Problemet förra gången var väl frekvensen. Tre avgångar i veckan har jag för mig att det var, det duger inte för affärsresenärer.
Det kan måske blive en mulighed med PrivatAir maskinen hvis Olieruten lukkes før tid?

Med kun 44 sæder må det være muligt med daglige afgange.
 

palmen

Moderator
Pratade med pursern ombord samt även vid ett senare tillfälle en värdinna på longhaul, bägge rynkade på näsan när jag pratade om kärran. Bägge sa Business är ok, plus och go är hemska och inte bra reklam för SAS.
Nu har jag aldrig åkt GO i longhaul med SAS men vad jag hört från vänner som rest där så var SAS gamla GO katastrofalt dålig med obekväma säten och uråldrig IFE. Den nya uppgraderade kabinen ska dock vara helt ok.
PLUS på LAN-kärran är dock under all kritik och där vill man inte hamna om man betalat en PLUS-biljett.
 

henkedio

Medlem
Nu har jag aldrig åkt GO i longhaul med SAS men vad jag hört från vänner som rest där så var SAS gamla GO katastrofalt dålig med obekväma säten och uråldrig IFE. Den nya uppgraderade kabinen ska dock vara helt ok.
PLUS på LAN-kärran är dock under all kritik och där vill man inte hamna om man betalat en PLUS-biljett.

Kan bara bekräfta vad dina vänner sagt, gamla GO är under all kritik. Skärmar som motsvarar kvalitén på gamla gameboy, ofta trasiga stolar och trött personal. Är tämligen säker på att personalen påverkas positivt av att få jobba i en ny kabin, därmed kanske inte lika trötta.
 

Paby

Medlem
Det kan måske blive en mulighed med PrivatAir maskinen hvis Olieruten lukkes før tid?

Med kun 44 sæder må det være muligt med daglige afgange.

Huvudmålgruppen för Delhi lär vara IT/telekom-bolag och det är inte bolag som allmänt sett tillåter Business i sina resepolicies. Oljebranschen är annorlunda där det är (eller var kanske, före oljeprisfallet) mer regel än undantag med Business på långa sträckor.
 

Agö

Medlem
Visste inte att dom slutar med Pune - vet du mer ?
Ja.

Lufthansa (Frankfurt) will reportedly end its cooperative agreement with PrivatAir (Geneva) at the end of the summer season in late October per Airline Route. PrivatAir currently operates Boeing 737-800 aircraft for LH on the Frankfurt – Dammam and Frankfurt – Pune routes.

Lufthansa to end PrivatAir service in October | World Airline News

Lufthansa Ends Privatair Service from late-Oct 2015 | Airline Route
 
Toppen