A
Aurora
Guest
Haha, nej, jag har varken "rökt" det ena eller andra. Däremot kommer jag aldrig att stå upp och promota SAS i dess nuvarande form när andra alternativ, i min mening, är bättre. Och om vi nu håller oss till ämnet så tycker jag att det är fräschare och bättre service på LH än på SAS, och det gäller i alla lägen och oavsett kabinklass. Jag har varit med om att IFE inte fungerat, men i övrigt upplever jag alltid att LH är bättre än SAS. Det är oftast korrekt tyskt bemötande, inget tjafs eller sura miner som är utmärkande hos SAS numera, drycker etc ingår, rent och fräscht etc. Är priset dessutom högre hos SAS så ser jag inte meningen att betala för en sämre produkt. Allt är väl en smaksak, men jag menar att det nästan alltid finns bättre alternativ, och LH är tveklöst ett av dem. Det finns ju alltid någon som har haft en dålig upplevelse oavsett bolag, men om man jämför flag carriers emellan så blir det sällan så konsekvent dåligt hos LH som hos SAS. Det är återigen min egen åsikt, men IFE är inte en avgörande faktor för mig. Funkar det, vilket det med största sannolikhet gör, så är den ju fortfarande bättre hos LH än hos SAS. Mindre intjäning (till EB) är heller inte ett problem för mig personligen om produkten är bättre.
Jeg har flydd Lufthansa i economy intercontinentalt, det var ingen ting å skrive hjem til ho mor om.... Jeg har vært uheldig med mye indiske connecting pax pga tyskerene som har gode flytider fra india via europa til amerika - indiere som på død og liv skulle ha utallige special meals, de puttet sine barfot-bein overalt (er vel en slags hindu-praksis å gå barbeint) og var ikke favorittfolkene å ha rundt meg på flyet. IFE'en er utdatert og flyvertinnnene har vært veldig sure. Men det er jo bare individuelt og dagsavhengig, men jeg føler på ingen måte at lufthansa har vært "eksepsjonell" i economy ifht andre flygbolag. De er ikke noe renere eller freshere heller, lufthansa har vondere stol i economy og det var ikke noe mer eller mindre dårlig luft på flyet (jeg ble skikkelig varm og luften ombord på A340'en til Lufthansa var tørr som en ørken).
Smak og behag, tja, men noen revolusjonær forskjell er det ikke