Senaste nytt

SAS - 100% poängintjäning?

Skulle var toppen ifall det skulle bli så. Såsom det skrivs så finns det dyra eco biljetter men trots det bara ger 25% intjäning. Fast även om de skulle införa 100% intjäning, finns inte risken då att det blir dyrare att lösa in bonusbiljetter, uppgradera resklass etc?
 

Homer

Medlem
Nu har även IB höjt intjäningen i discount economy, till 60% minimum 500poäng, + ytterligare 100% bonus för Guld och Platinum, alltså 120%
På rutter till USA 100%+100%=200%...
Inte lika bra som BA som har 100%+100% på alla rutter men jmfr. med SAS 25%+25% bonus för EBG=31,25%


Novedades Iberia Plus
 

Grounded

Medlem
Det kommer bli gratis servering av kaffe och te i alla klasser inom en snar framtid.

Ingen verkar dock ha noterat att kaffet som serveras inte längre kommer att vara bryggkaffe utan Nescafé istället? Orsak? Tydligen vikten. Förlorade intäkter på gratis kaffe sparar man alltså in på bränsleförbrukningen.
 

Gnopps

Medlem
Ingen verkar dock ha noterat att kaffet som serveras inte längre kommer att vara bryggkaffe utan Nescafé istället? Orsak? Tydligen vikten. Förlorade intäkter på gratis kaffe sparar man alltså in på bränsleförbrukningen.
Får affärsklass bryggkaffe eller nescafé?
 

Grounded

Medlem
Får affärsklass bryggkaffe eller nescafé?

Det stod inget om olika kaffe i olika klasser. Enda informationen var att man skulle gå över till Nescafé pga vikten och därmed indirekt miljön.

Sidan 11:a i Oktobers Scanorama ger ju en hint om hur det ligger till; Scanorama

Notisen finns på sidan efter under rubriken "Instant fix".
 

Jacob

Medlem
Ingen verkar dock ha noterat att kaffet som serveras inte längre kommer att vara bryggkaffe utan Nescafé istället? Orsak? Tydligen vikten. Förlorade intäkter på gratis kaffe sparar man alltså in på bränsleförbrukningen.
SAS har väl alltid serverat Nescafé? I alla fall så länge jag länge jag kan minnas. Jag frågade en gång och flygvärdinnan visade mig en påse med Nescafé Gold. Påsen är exakt anpassad för att fylla den kanna som de använder ombord, bara att fylla på vatten.
 

Grounded

Medlem
SAS har väl alltid serverat Nescafé? I alla fall så länge jag länge jag kan minnas. Jag frågade en gång vilket kaffe de serverade och flygvärdinnan kom och visade mig en påse med Nescafé Gold. Påsen är exakt anpassad för att fylla den kanna som de använder ombord, bara att fylla på vatten.

Man får ju intrycket att det inte varit så när de skriver:

"As part of the SAS scheme to cut down on carbon emissions, all planes will now serve NESCAFÉ instant coffee"
 

eramag

Medlem
SAS har väl alltid serverat Nescafé? I alla fall så länge jag länge jag kan minnas. Jag frågade en gång och flygvärdinnan visade mig en påse med Nescafé Gold. Påsen är exakt anpassad för att fylla den kanna som de använder ombord, bara att fylla på vatten.

Kommer ihåg en flygning ARN-CPH för något år sedan. Flygvärdinnan gjorde ett utrop och berättade att det var Nescafé som de stolt serverade ombord. Sedan delades det ut små förpackningar av Nescafé Gold att ta med hem.

Kul liten överraskning i still med vad Malmö Aviation brukar hitta på.
 
Toppen