Senaste nytt

SAS - 100% poängintjäning?

henrik l

Medlem
Källa, eller är den hemlig:D Detta diskuterades ju senast i Jacob's intervju och det konstaterades att det för ju med sig kostnader. Helt sant, men frågan är ju vad kostnaden är för badwill är när man betalar 20 kr? för en kopp kaffe.

BA bjuder ju på en tråkig smörgås, vin/öl, kaffe, GT eller dylikt på sina Europeiska flygningar, vilket är en bidragande faktor till att jag rekommenderar BA till vänner och bekanta som ska ut och flyga. Värdet av nöjda resenärer är ju svårt att överskatta:D
 
Källa, eller är den hemlig:D Detta diskuterades ju senast i Jacob's intervju och det konstaterades att det för ju med sig kostnader. Helt sant, men frågan är ju vad kostnaden är för badwill är när man betalar 20 kr? för en kopp kaffe.

BA bjuder ju på en tråkig smörgås, vin/öl, kaffe, GT eller dylikt på sina Europeiska flygningar, vilket är en bidragande faktor till att jag rekommenderar BA till vänner och bekanta som ska ut och flyga. Värdet av nöjda resenärer är ju svårt att överskatta:D

BA:s smörgåsar kan de lika gärna mala ner och göra bioflygbränsle av. Ö h t är maten på BA rätt kass, fullserviceprofilen till trots. SAS snikiga policy får gärna bli mer generös (20 kr för en halvsur kopp kaffe är en förolämpning - är det gratis kan man ta att det inte är perfekt), men jag betalar hellre för OK mat i economy än tar en halvtrött macka utan att ha några OK köpalternativ. Ska det vara så svårt detta med mat?
 

Dr. Miles

Expert
Vare sig Buy-On-Board eller ej, man får ingen bra mat i ekonomiklass. Det är en sorglig fakta.
Om man vill ha bra mat i ekonomiklass, bör man ta matsäck med sig.

Sedan finns det alltid risk att möta någon hjärndöd säkerhetskontrollpersonal som hävdar att yoghurt är vätska...
 

Homer

Medlem
Vare sig Buy-On-Board eller ej, man får ingen bra mat i ekonomiklass. Det är en sorglig fakta.
Om man vill ha bra mat i ekonomiklass, bör man ta matsäck med sig.

Sedan finns det alltid risk att möta någon hjärndöd säkerhetskontrollpersonal som hävdar att yoghurt är vätska...

Hjärndöd för att de följer de solklara reglerna?

Hjärndött är att inte läsa reglerna i förväg...


Vätskeregler - läs mer på Transportstyrelsens webbpplats


Alla drycker räknas som vätska, till exempel: öl, vin, sprit, vatten, läsk, kaffe, te, saft, juice et cetera.

Även maträtter med blandning av fasta och flytande ingredienser, exempelvis kött och potatis med sås, räknas som vätska.

Nedan hittar du exempel på fler saker som räknas som vätska i säkerhetskontrollen.

Livsmedel:
•Inlagd sill
•Janssons frestelse (även frysta)
•Kaviar i tub
•Marmelad, gelé
•Mjukost
•Mos ex. äppelmos, potatismos
•Olika grytor
•Olja
•Risifrutti, ris a la malta
•Rödbetor i vätska
•Rödbetssallad
•Smör
•Soppor, såser
•Spagetti och köttfärssås
•Surströmming
•Sylt
Yoghurt, Keso
•Ägg

Kosmetika, hud- och hårvårdsprodukter
•Deo roll-on
•Flytande tvål
•Flytande ögonskugga
•Foundation
•Hårgelé
•Hårmousse
•Hårspray
•Krämer
•Läppglans
•Mascara
•Nagellacksremover
•Parfym
•Raklödder
•Schampo och balsam
•Tandkräm
•Torrschampo

Övrigt:
•Kylklampar

Exempel på vätska - www.arlanda.se
 

JonW

Medlem
Regelformuleringarna är ju en sak, men den praktiska tillämpningen en annan.
Jag som är skaldjursälskare har fått ombord både skagenröra och krämiga smörgåstårtor som färdkost utan problem.
Har även sett folk få med 50 cl vattenflaskor genom att hålla dom i handen genom securityn. Fast det förvånade mig ju något..
 
Toppen