Senaste nytt

SAS 0770-727727 spelar in alla samtal i annat än utbildningssyfte...?

h9kh9k

Medlem
Eftersom de uttryckligen säger att inspelningen sker just i utbildningssyfte så är det åtminstone moraliskt förkastligt.

Kanske lite dåligt formulerat av dom och borde vara att det spelas in och kan även användas i utbildningssyfte. Ser det som samma sak som när jag lämnar min epost adress vid en online beställning. Om den den enbart används inom området för min beställning behöver dom inte tala om vad som händer med den, men så fort den används till te.x nyhetsbrev, inblandning av tredje part eller utbildningssyfte vill jag ha en upplysning om detta.
 

perhall

Medlem
Det är ju en intressant idé att jag kontaktar dem för att få ut inspelningen. Men det är lite för mycket rättshaverist för min smak. Jag har som sagt tidigare fått hjälp direkt (och en kompensation) när de hade gjort fel. Och jag tycker ibland att det bråkas och misstänkliggörs för mycket. Risken är ju att det tar en massa timmar och att jag har sagt något som jag själv inte minns. Eller att det blir en lång konversation och jag får rättshaveriststatus...
Per
 

johhenrik

Medlem
Även om jag förstår dig, men de kunde ju reda ut det hela medan du väntade en kort stund på telefon, så det kan ju inte direkt vara jättestökigt för dem väl? Själv skulle jag vara sjukt nyfiken att höra vad jag hade sagt fel. :)
 

perhall

Medlem
Jag håller på med en massa rättsliga utredningar och konflikter på jobbet och har en tendens att anlägga det perspektivet på allt möjilgt, och min profession innebär att finna och utveckla argument samt övertyga andra. Försöker därför göra annat på fritiden (och även, när det går, professionellt). Jag kan vara olidlig när jag börjar argumentera, t ex i en möbelaffär för ett tag sen där de inte kunde Konsumentköpslagen.... naturligtvis vann jag liksom i ARN, och andra instanser professionellt. Men tycker ändå det är lite tråkigt att inte utveckla andra sidor...
Per
 
Toppen