SAS öppnar ny rutt från Köpenhamn till Los Angeles

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 3 September 2019.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @WongHauw Det känns verkligen som ett sämre alternativ med Frankfurt och Lufthansa i C jämfört med CPH och SAS businessprodukt.

Visst, Senatorloungerna där är bättre, men i allt annat vinner SAS. Jag har flugit till USA några gånger både den vägen och via andra hubbar då priset varit bra i C, men föredrar alltid SAS longhaul.

Förutsatt att det inte är F du flyger då. ;)

WongHauw och flum gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Dessutom är de ju inte speciellt intresserade av LAX, eftersom de då också har en connection i andra änden. De flög knappast LLA-ARN-LAX-SFO heller, utan isåfan redan tidigare via CPH eller via något av naven i Tyskland.

WongHauw gillar detta.
  3. Hachans

Hachans Medlem

Jag tycker det här låter spännande, varför har du tyckt att du behöver stödja SAS på särskilt vis tidigare?

Jag tänker att om ett bolag inte har produkter som passar mig så handlar jag väl inte hos dem heller? Jag går ju till det företag där jag får en tjänst jag behöver för ett pris jag är villig att betala. Det känns ju bakvänt att ge pengar till ett företag för att vara snäll och stödjande. Då har de verkligen lyckats med lojalitetsprogrammet iaf.

Berglund och WongHauw gillar detta.
  4. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får vi en fakir LLA-CPH och en sen flight i retur är det ju dock inget problem.

Robert flysas, WongHauw, Börnen och 1 annan gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle väl öppna en massa ytterligare möjligheter till anslutningsflyg inom Europa via Köpenhamn om man kom iväg tillräckligt tidigt från Luleå. Så varför inte?

flum gillar detta.
  6. Ja, jag förstår att mitt raseriutbrott inte ter sig särskilt resonligt. Jag förstår helt och hållet att företagen måste göra rationella beslut som hjälper dem att växa men jag har ändå burit detta med mig ända sedan jag råkade läsa om detta på One Mile at a Time igår. Så mycket att jag till och med hade mardrömmar om det inatt ;) Och jag köper inte riktigt SAS publika resonemang angående linjeflytten heller och hur fint allt är med den här "nya" linjen.

Huvudorsaken varför jag reagerade så starkt är att jag för närvarande har min hemmabas några mil från LAX. Blir det ett internationellt flyg så är det LAX som gäller. Och jag heller flyger direkt till Sverige än lider på ett domestic ekonomiflyg till Newark eller liknande. Har haft tillräckligt med problem med inställda flyg och väderproblem på amerikanska östkusten.

7. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @WongHauw Inte SAS fel att svenska kronan rasat samtidigt som den svenska regimen infört flygskatt. Flera olyckliga faktorer för både SAS och branschen.

Testa gärna alternativ, men personligen anser jag att CPH är smidigt och bra. Jag mellanlandar ofta där.

Johans00 och Robert flysas gillar detta.
  8. Kelgris

Kelgris Medlem

Kan det vara riktigt att MMX-ARN-CPH-LAX ger bara 1500 baspoäng för Business Smart och 2000 baspoäng för Business Pro?

9. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gärna via OSD på vägen

10. Robert flysas

Robert flysas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte klart i systemet än, därför visas fel summa.

Kelgris och Abbs gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!