SAS öppnar loungerna på nytt

Diskussion i 'Lounger' startad av Hafermann, 20 Augusti 2020.

Tags:
  1. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja men håller med, att det inte något speciellt. Men jag brukade att ta en kaffe och kanske frukt när jag skulle iväg till Stockholm tidigt på morgonen. Att den är borta tycker jag ju är en försämring, de kunna jo också ha valt att uppdatera den. Angående ”djur i bur” var det jo absolut frivilligt att gå in i loungen.

Jag tror nu absolut den fanns efter 2018, om jag minns rätt var den der (men stängt) da jag var i Stockholm Oktober 2020. Men inte nu längre. Kanske jag minns fel eftersom jag ofta åker jag från Köpenhamn eftersom det är enklare att ta sig till Kastrup jämfört med Malmö airport om man bor i centrala Malmö.

hco gillar detta.
  2. cantona

cantona Medlem

Någon som vet vad det blir för Lounge på Landvetter vid gate 24? Bara förberedelser?

3. cantona

cantona Medlem

För Loungen på Kastrup gäller - är vaccinationen äldre än fem månader så är det krav på negativt test!

LarsCph och Sir Lemon gillar detta.
  4. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är tyvärr det som är reglerna i Danmark just nu. Ohört tråkigt och hoppas detta snart tar slut.

Kimmen00 och Sir Lemon gillar detta.
  5. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rimlig hållning av det gamle Danmark, synes jeg

Berglund och Gnopps gillar detta.
  6. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tja.. Personligen får kravet om negativ test / vaccination på restauranter mig mest att fundera på om jag skulle makulera mitt danska pass. Men eftersom det också garanterar mig att jag alltid kan besöka familjen i Danmark gör jag nog inte det.

Sir Lemon gillar detta.
  7. Ford Prefect

Ford Prefect Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller inte med. Det är visat att vaccination inte hindrar spridning i princip alls. Vaccin skyddar mot allvarlig sjukdom med dagens virusvarianter.
    Onödigt begränsning helt enkelt….

samet, ante_77 och LarsCph gillar detta.
  8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför spårar nästan alla trådar ur och det blir diskussion om vaccinering, munskydd, vaccinpass
    Eftersom de flesta verkar vara experter inom området, kan inte ta dessa diskussioner på jobbet, jag förmodar att ni jobbar på Karolinska Institutet fortsätt där med diskussionerna!

NotRyan, intuition, Gnopps och 12 andra gillar detta.
  9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Önskar jag hade sett ditt inlägg tidigare så hade jag sett till att byta flighter för att slippa 4h i CPH.

ante_77, Million Miler och LarsCph gillar detta.
  10. Edvin

Edvin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet hur det ligger till med loungen i Helsingfors? Kollar man på antalet - i nuläget bokningsbara - flighter i Mars HEL-ARN motsvarar det ungefär GOT-ARN i februari med ett snitt på tre stycken per dag. Spontant känns också Helsingfors som en affärstung destination och många resenärer med status.

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!