SAS öppnar Köpenhamn-Haneda, stänger Narita

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 9 December 2019.

  1. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Personligen tror jag SAS kommer ersätta de fyra äldsta A330-300 som levererades 2002-2004 med A330-900NEO. Dock tror jag det dröjer flera år till...inte före 2025 iaf.
     
  2. Taggen

    Taggen Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Fast har inte SAS 8 optioner på A350 utöver de som är beställda? De lär väl prioriteras i så fall.
     
    Remington Steele gillar detta.
  3. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    6 optioner. Ja, absolut. Hellre A350. Gör CPH och ARN till A350-baser, och OSL till A330E bas.
     
    ResenärenLars och Tobbe.O gillar detta.
  4. eliee

    eliee Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Och öppna gärna ARN-NRT i samband med detta T_T
     
  5. Hachans

    Hachans Medlem

    Det kommer inte hända. De kommer inte konkurrera med *A-kollegorna på sträckan.
     
    kerran1980 gillar detta.
  6. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet hur Cargoflödena är, NRT vs HND?
    Bra med Cargo skulle också hjälpa att starta upp ARN -NRT.
     
  7. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Optioner kan konverteras till andra flygplanstyper, det har hänt förut och kommer hända igen.
    Skulle inte alls förvåna mig om de omvandlas som en del i en beställning på 20-30 A220 istället.
    Det är ingen brådska att ersätta A330-300, de kan mycket väl flyga hela sin tekniska livslängd hos SAS tills de är ca 30 år gamla och har +100 000 flygtimmar på skroven.
     
  8. Lauda 777

    Lauda 777 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Eller A321 XLR. En perfekt maskin för Sas.
     
  9. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter spontant konstigt att köra frakt till HND, med tanke på hur svårt det är att få flyga dit. Men jag kan ha fel?
     
    Ricci gillar detta.
  10. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Generellt? Wikipedia kan ge ett någorlunda vettigt svar på fördelningen cargo mellan Narita och Haneda.

    Tokyo Narita

    upload_2019-12-17_22-10-56.png

    Tokyo Haneda

    upload_2019-12-17_22-11-34.png
     
    Brandforce, KennethL, Ricci och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×