Senaste nytt

SAS öppnar fem nya rutter från Sverige

JKW

Medlem
Stor skillnad på att köra en gris med 123 platser mot en ATR-72 med 70 platser. Det skulle i och för sig tala för Stuttgart också.
Den rutten (CPH-STR) är chockerande dyr, frågan är om SAS vill öka utbudet och (?) därmed sänka priserna?

Du har helt rätt!
Nu när även ARN har fått mindre kärror CRJ & AT7 så borde det finnas en ny marknad för destinationer som inte har hållit innan.
T.ex CRJ till Stuttgart, men även Birmingham med en tidtabell så att det matchar t.ex Hong Kong. Då skulle man kunna få med sig lite transpax på köpet.
Andra exempel på destinationer som man skulle kunna tänka sig att hålla med de mindre kärrorna kan vara:
WAW(Just nu har LOT monopol), Wien, Aalborg samt tre egna bubblare Kristiansand, Kiev samt sommartrafik till Halmstad.
Men man får inte glömma att Point to Point blir ju alltid svårare att få ihop det. Nu när SK har fler LH från ARN så bör de gå i en tidtabell som gör att det går att transferera smidigt!
 

SASmackan

Medlem
Min ARN - BHX önskan är såklart rent egoistiskt då jag gör rutten flera gånger i månaden och är sjukt trött på att springa D101 till typ B7 halv elva på natten.

Borde kanske inte klaga då jag får 4 legs varje gång, men ändå :)
 
Toppen