Stor skillnad på att köra en gris med 123 platser mot en ATR-72 med 70 platser. Det skulle i och för sig tala för Stuttgart också.
Den rutten (CPH-STR) är chockerande dyr, frågan är om SAS vill öka utbudet och (?) därmed sänka priserna?
Du har helt rätt!
Nu när även ARN har fått mindre kärror CRJ & AT7 så borde det finnas en ny marknad för destinationer som inte har hållit innan.
T.ex CRJ till Stuttgart, men även Birmingham med en tidtabell så att det matchar t.ex Hong Kong. Då skulle man kunna få med sig lite transpax på köpet.
Andra exempel på destinationer som man skulle kunna tänka sig att hålla med de mindre kärrorna kan vara:
WAW(Just nu har LOT monopol), Wien, Aalborg samt tre egna bubblare Kristiansand, Kiev samt sommartrafik till Halmstad.
Men man får inte glömma att Point to Point blir ju alltid svårare att få ihop det. Nu när SK har fler LH från ARN så bör de gå i en tidtabell som gör att det går att transferera smidigt!