SAS öppnar City Lounges?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tonton, 25 Februari 2016.

1. Johanna

Johanna Medlem

En nackdel att bo i Stockholm i det här fallet. Men jag är nog inte målgruppen. Ser fint ut på bilderna.

2. sweflyer

sweflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var EBD/EBP plus en gäst som hade tillträde? Är det ordinarie regler för gästning som gäller då, eller kan en EBD med boarding pass bjuda med en gäst som inte alls skall flyga?

3. SASmackan

SASmackan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag har förstått konceptet rätt så är det resande/hemkommande EBD/EBP + valfri gäst

4. Daniel Brage

Daniel Brage Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som testat att gästa och fick gästen betala?

5. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har gästat utan betalning. Kollade faktiskt inte ens mitt kort. "Jahaja är det ni som kommer från SAS, ja välkoma!"

6. Johanna

Johanna Medlem

Hade du föranmält?

7. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, de hade ingen koll. Värdinnan undrade vad vi ville och ringde någon som sa att alla från SAS fick komma in.

8. Funcadelic

Funcadelic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt vad jag hört finns ingen tydlig återkoppling från loungen tillbaka till SAS, vilket verkar stämma med ovanstående. Från SAS sida har man dålig koll på vem som utnyttjar loungen. Jag har inte varit där (och får inte heller komma in), men ni som varit där - har ni registrerat er på något sätt vid inpassering?

kungcarl och Vax gillar detta.
  9. Ebg

Ebg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man säger bara EuroBonus numret så skriver dem in det i dator eller så skriver dem på en lapp eftersom deras system alltid vekar ligga nere

Funcadelic gillar detta.
  10. DHXSTHLM

DHXSTHLM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter här idag, SAS har tydligen egen personal här. Den "vanliga" lounge värdinnan hade inte så stor koll på SAS. Fick bra bemötande av de båda, EuroBonus kortet ombads och även registrerades. Kaffe, vatten och just idag ingick även frukost. Smakfullt inrett, inte lika sobert eller avskalat som SAS loungen på Arlanda, men väldigt hög nivå ändå! Jag hade rätt låga förväntningar efter allt jag läst här, men det var faktiskt väldigt bra!

joemume gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!