Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

Silverfux

Medlem
Enda jag kan komma på är om man har ett kundmöte i Sthlm sent på eftermiddagen, men tvingats antingen ta en tidig flight till Stockholm, eller att man övernattat från dagen innan och tvingats checka ut vid 11 och vill ha en lugn miljö att jobba i innan mötet.

Vid tidig flight kan man väl sitta i loungen på ARN? Hotel har väl normalt en lounge eller konferensrum/kontorsplatser?

Eller kommer med tåget på morgonen, har ett lunchmöte i stan och sen ett flyg nånstans på kvällen.
Lounchen på ARN?

Se inte de här svaren som något negativt klagande eller klankande påer/sas jag har bara svårt att förstå till vem/vilken kundgrupp eller vilka resenärer detta riktar sig mot. Sen om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt
 

anjak

Medlem
Ni som tänkt använda denna lounge får gärna förklara för mig när och i vilka situationer. Jag får inte heller ihop något senario när den kan tänkas vara användbar...
Jag kan tänka mig ett scenario, kommer hem från resa på torsdagen och inte har något behov av att komma in till kontoret på fredagen men ändå behöver några timmar lugn och ro för att jobba. Då skulle det här kunna passa istället för något kafé.
 

Moco

Medlem
Jag kan tänka mig ett scenario, kommer hem från resa på torsdagen och inte har något behov av att komma in till kontoret på fredagen men ändå behöver några timmar lugn och ro för att jobba. Då skulle det här kunna passa istället för något kafé.

Känns som om många försöker hitta på anledningar nu :D Så för oss som jobbar borta mån-tors skulle det alltså vara både lugnare och mer lockande att knata till detta kyffe än att köra home office?
Jag kan också eventuellt kanske tänka mig att möjligtvis någon gång om tid finnes överväga att förmodligen besöka denna lokation. Men det är tveksamt.
 

anjak

Medlem
Känns som om många försöker hitta på anledningar nu :D Så för oss som jobbar borta mån-tors skulle det alltså vara både lugnare och mer lockande att knata till detta kyffe än att köra home office?
Jag kan också eventuellt kanske tänka mig att möjligtvis någon gång om tid finnes överväga att förmodligen besöka denna lokation. Men det är tveksamt.
Ja om home office innebär skrikande barn så är det här betydligt bättre.
 

Moco

Medlem
Ja, det var ju det som önskades, att folk kom med förslag på anledningar / tips om sätt att kunna nyttja denna förmån.

Förstår, och det var inte illa menat. Vad jag menade är att det inte blir en naturlig plats på samma sätt som flygplatsloungen, som i sammanhanget blir mer "naturlig" och fyller sin funktion.
 

olo

Medlem
Jag har en resa till Stockholm i nästa vecka med en obokad eftermiddag, men sedan en träff på kvällen, för att avsluta dagen med sista flyget hem. Just nu ligger det i min plan att husera eftermiddagen i City loungen.
Om nu någon efterfrågade ett konkret exempel.
 

Thornado

Medlem
Med nuvarande öppettider så kommer jag nog nästan aldrig att använda loungen (är Stockholmsbaserad och jobbar ute i Kista). Hade öppettiderna varit annorlunda (öppet på kvällar och kanske även helger) så hade jag säkert använt den nu och då som ett substitut för Espresso House när man vill träffa en kompis och fika på stan - detta är ju dock såklart inte riktigt vad de har tänkt att denna lounge ska finnas till för, så på så sätt förstår jag de begränsade öppettiderna.

Med tanke på att åtminstone ett par personer här i tråden uttryckt en ökad längtan efter EBD pga denna nyhet så får det väl anses som att den har en viss positiv inverkan för SAS, även om många av oss kanske inte personligen kommer att nyttja den.
 

SASmackan

Medlem
Jag som EBD (100+ flighter), hemmabaserad i Stockholm med ungar ser detta som fantastiskt. Alla dar i veckan så har jag tillgång till "kontor" på stan. Med 1 dygn före och 1 dygn efter så är i stort sett alla dagar tillgängliga för med med mina 100+ flygningar.

Perfekt att ha om man behöver ha leverantörssantal eller liknande

Men jag kan såklart förstå att min situation är väldigt unik
 

Lynx

Medlem
Jag ser nytta med denna för mig, ofta i Stockholm med nån 2-3 timmars lucka mellan möten inne i city, och har saknat ett ställe att sätta mig att jobba på i lugn och ro, perfekt om man kan köpa en enklare lunch/sandwich. Även bra om man får gästa en kollega/kund/liknande så kan man bjuda in dem på ett möte i city istället för att fara runt halva stan...
 
Toppen