Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

mha321

Medlem
Ha, jag tar tillbaka allt. Det var bara Diamond från början men det har visst ändrats.

Mer och mer som tyder på att Diamond snart försvinner igen?
 

NotRyan

Medlem
Ha, jag tar tillbaka allt. Det var bara Diamond från början men det har visst ändrats.

Mer och mer som tyder på att Diamond snart försvinner igen?
Det är i loungen vid Stureplan som Diamond och uppåt har tillträde. Den på Centralstationen har varit Guld och uppåt sedan den öppnade för SAS-resenärer.
 

mha321

Medlem
Det är i loungen vid Stureplan som Diamond och uppåt har tillträde. Den på Centralstationen har varit Guld och uppåt sedan den öppnade för SAS-resenärer.
Huh, jag som vad säker på att det stod Diamond i början. Men jag minns väl fel.

Och det vore väl för mycket begärt att sas har två lounger med samma varumärke och faktiskt skulle ha samma deal för dem. Det är ju inte riktigt deras grej med att vara konsekventa.
 

pswe

Medlem
Hur är den om man skulle behöva ha ett mindre möte för två personer? Kan man ha det utan att störa/bli störd?

Ja, det skulle jag säga är problemfritt. Lokalerna är uppdelade i mindre sektioner. Finns också mötesrum, dock oklart om det kostar att låna dessa. Gjordes skillnad mellan SAS relaterad gäst och andra då det gällde frukost så kan tänka mig att det gäller även andra kringtjänster.
 

Kajsan

Medlem
Hur är den om man skulle behöva ha ett mindre möte för två personer? Kan man ha det utan att störa/bli störd?
Centralen: Inte särskilt mycket folk, dock finns de företag som hyr in sig mer eller mindre permanent. Det finns många krypin att nyttja men räkna inte med skrivbordsyta utan soff-/fåtöljhäng för de mer undanskymda ytorna. Vid skrivbordsareorna upplever jag att de som nyttjar det hela anser det ok att föra samtal och telefonsamtal från skrivbordsplatsen. Vid behov finns även konferenslokaler att hyra mot betalning. Pris ungefär som United Spaces in Waterfront Building, 500-650 kr/tim. Nöjd med den ibland lite trevande servicen. Inget stöd (för ett par veckor sedan) för två olika Surface Pro till VGA/HDMI-koppling i de två konferensrummen - trots två riktigt gamla utbildningsrävar med vana från mer och mindre säregna uppkopplingar. Windows 7, HP-dator helt ok. Det skulle ev ha ordnat men jag hann inte testa förra veckan då jag tittade in. Lånedator erbjöds i receptionen vid behov. Välkomnades också fg vecka vid uppvisande av EBD på väg till tåget... som jag också hade anlänt med på morgonen.

Stureplan: Inte besökt
 

palmen

Moderator
Huh, jag som vad säker på att det stod Diamond i början. Men jag minns väl fel.

Och det vore väl för mycket begärt att sas har två lounger med samma varumärke och faktiskt skulle ha samma deal för dem. Det är ju inte riktigt deras grej med att vara konsekventa.
Ska de även slå ihop guld och Business loungen på Arlanda för att ha samma varumärke och deal? Ser inga problem i att det finns en guld och en Diamond Lounge i Stockholm city. Skulle inte ha något emot den uppdelningen på Arlanda heller.
 
Toppen