Senaste nytt

SAS öppnar Café Lounge på Luleå Airport

Agö

Medlem
Sitte just nu i Luleås splitt nya café lounge. Visserligen fredagkväll så vi är bara 5 personer här. Alla som kommer med ankommande flyg tittar förundrande in i loungen och flera ser ut som levande frågetecken.

Utbudet är kaffe, kakor, muffins, samt vatten och juice ur en maskin.

Men tycker det känns som ett trevligt litet tillhåll.
Kan du ta plåta lite?
 

andreas

Medlem
Precis besökt caféloungen idag och knäppte ett gäng bilder. Som tidigare beskrivet i tråden så ligger caféloungen mitt emot gate 4 och till höger om säkerhetskontrollen när man kommer in från landside.

IMG_3799.JPG


Nu var det bara jag och värdinnan där men det känns som väl tilltagen yta men många sittplatser, gott om eluttag och usb-portar.

IMG_3798.JPG

IMG_3800.JPG

På bufféfronten fanns det olika juicer, en kaffemaskin, fruktkorg, muffins och småkakor. Fullt tillräckligt för en kortare väntan.

IMG_3802.JPG

Pratade en del med värdinnan och loungen kommer att vara bemannad från första till sista avgång, även helgtid. Officiellt öppningsdatum är den 7:e April men då byggnationen gått snabbare än planerat så valde man att öppna redan i fredags vilket @DBn rapporterat om.
 

DanielKif

Medlem
Kul med dina bilder.
Det som är tråkigt med Café loungerna är att det inte finns bekväma sittplatser.
Ingen sittplats med ryggstöd förutom en smal bänkrad(min referens är Trondheims cafe lounge). Puffar och barstolar i metall gjorde att jag hellre gick ut från Café loungen och satte mig på de vanliga platserna som till och med hade ett par ligg divaner.

I matväg finns inget intressant tyvärr.
 
Kul med dina bilder.
Det som är tråkigt med Café loungerna är att det inte finns bekväma sittplatser.
Ingen sittplats med ryggstöd förutom en smal bänkrad(min referens är Trondheims cafe lounge). Puffar och barstolar i metall gjorde att jag hellre gick ut från Café loungen och satte mig på de vanliga platserna som till och med hade ett par ligg divaner.

I matväg finns inget intressant tyvärr.
Min gissning är att det är ett medvetet val för att folk just endast skall stanna en liten stund.
 

FF#1

Medlem
Sitter precis och dricker kaffe och äter en liten men rätt god muffin i cafe loungen på Kallax
Höll däremot inte på att komma in då spärrarna hade hängt sig så man kom varken in eller ut... 5 minuter efter personalen i säkerhetskontrollen hade uppmärksammats så dök en tjej från serveringen upp och fixade igång spärrarna...
2f933f712a5358a0523448a4b59f43c8.jpg
 

demgard

Medlem
Sitter ensam i Café Loungen i Luleå nu. Väl tilltagen yta som sagt, trevligt inredd och gott om eluttag. Precis som @DanielKif skriver är det dock fantastiskt obekväma sittplatser. Den lilla stenhårda bänken längs ena väggen är de enda sittplatser som erbjuder ryggstöd, men hade man inte ont i ryggen innan man satte sig på bänken lär man ha det inom 10 minuter.

På plus sidan är de godaste minimuffins jag ätit på så länge...!
 

Nystrom

Medlem
Imorse satt jag en stund i loungen och fick roat se på när ett par Norwegian-passagerare försökte få tillträde till loungen. Efter ett antal tappra försök frågade de mig hur man gjorde för att komma in. Svaret blev att man för det första får se till att man flyger med rätt bolag.....
 
Toppen