Senaste nytt

SAS öppnar 45 (!!) nya linjer 2013

NyfikenGrau

Medlem
Delhi går att köra med narrowbody väl, eller var ligger den gränsen? Den något kortare ARN-DOH körs ju med små plan av QR medan den något längre ARN-EWR är widebody.
 

A380*G

Medlem
Delhi går att köra med narrowbody väl, eller var ligger den gränsen? Den något kortare ARN-DOH körs ju med små plan av QR medan den något längre ARN-EWR är widebody.

Narrowbody till DEL? Skulle inte tro att SAS får några affärsresenärer över huvudtaget. Eller ska SAS leasa en B738 och utrusta den med riktiga C-stolar?
 

NyfikenGrau

Medlem
Hehe, nä jag vet inte, jag bara tänkte på vad SAS rent tekniskt skulle klara med de plan man redan har och var lite intresserad av var gränsen går för när man går över till större plan distansmässigt.
 

Palazzi

Medlem
Hehe, nä jag vet inte, jag bara tänkte på vad SAS rent tekniskt skulle klara med de plan man redan har och var lite intresserad av var gränsen går för när man går över till större plan distansmässigt.

Till Delhi bör det fungera med 737-700, som SAS har 23st av. Om linjen flygs av SAS Finland, från Helsingfors, blir det ännu lättare.
 

NyfikenGrau

Medlem
Som sagt, jag frågade bara om räckvidden.

Affärsmässighet: Om jag vore SAS och bara fick tillgång till ett extra longhaulplan skulle jag öppna ARN-GRU.
 
Toppen