För egen del ser jag helst att SAS satsar mer på Europa. Inom Europa vill jag helst ha direktflyg, och kan även godta att jag varken får gratis mat, eller rejält med benutrymme.
Att åka med SAS på long-haul är för mig svårt att motivera. 11h eller 14h (med byte i t.ex ZRH) ser jag som helt oviktigt. Att SAS, i sin nuvarande form, ska kunna konkurrera med LH, BA, SWISS etc tror jag är orimligt. LOT är ett MYCKET mindre bolag, så tror inte det kan jämföras.
De långväga destinationer som finns känns lagom.
SAS har bra code-share med United i Nordamerika. En linje till Taiwan skulle vara trevligt att se, då kan ett code-share med EVA air bli möjligt. Tycker det är en rimlig mix.
Väntetider på moderna long haul-flygplan är enorma. Bombardier? CS100 & 300 fungerar väl såväl inom norden som till Europa. Rangen räcker dessutom till ARN-DXB. Mitsubishi MRJ på mindre trafikerade sträckor?
Wien, Istanbul, Budapest (redan påväg), Torshavn, Palermo... Sedan tycker jag SAS är ganska heltäckande inom Europa