Sas återupptar flera destinationer

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Carl-Gustaf Jönsson, 27 Maj 2020.

1. KalleSus

KalleSus Medlem

Planespotters.net har nu plockat bort EI-SIA, EI-SIB och EI-SIC från SAS Ireland och markerar dem som kommande SE-registreringar.
    Enligt norska Flyprat ska det bli SE-DYC, SE-DYD och SE-DYM.

M.K, 011430121, Sir Lemon och 3 andra gillar detta.
  2. Tobbe.O

Tobbe.O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imorgon återstartar Köpenhamn - Washington! :)

_20200915_165444.JPG

squeezen, aruba1, marbe166 och 7 andra gillar detta.
  3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet någon om det går att åka SAS direktflyg till någon polsk stad de närmsta 2-3 veckorna från någon annan flygplats än Köpenhamn?

4. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det går inte.
    Förbered dig på att åka via CPH framöver. Tyvärr kommer vi nog inte se mycket direktlinjer från Stockholm eller Oslo framöver.

Budgetresenär gillar detta.
  5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har haft möjlighet att boka från OSL till GDN ser ut som om det ställer avgångarna, CPH har haft A320neo på några planerade avgångar men ju närmre avgångsdatum så har de ändrat till CRJ900 även det till GDN
    Till WAS har jag ingen koll på, någon skrev här på BC att SAS hade ändrat på dagarna på hans resor till KRK
    Tror bara att de flyger till Polen från CPH för närvarande.
    Du får söka på SAS hemsida.

Budgetresenär gillar detta.
  6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det stämmer bra att de ställer in dessa avgångar, det har hänt mig en 3-4 gånger nu och jag behöver varje segment jag kan få för att förnya guldkortet.

7. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast du skall väl ha rätt att få de segment och poäng du bokat trots ombokning om det är så att SAS ställer in flygningarna.

SAS – tjäna och använd poäng | SAS

Sir Lemon och Budgetresenär gillar detta.
  8. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, men jag krediterar till Aegean och Go Light-biljetterna ger noll miles så jag är beroende av PlusGrade.

Doctor-X gillar detta.
  9. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är seriöst off-topic här (så flytta gärna inlägget till bättre ställe!) men kan du alltså kreditera en SAS-flygning uppgraderad med SAS Plusgrade till Aegean, och få poäng hos Aegean för den uppgraderade klassen? Din formulering antyder att du redan har provat och lyckats? Anledningen till min förvåning är hur SAS formulerar sig i Terms & Conditions för Plusgrade, s. 4:
    Jag skulle själv vilja kreditera en del SAS-flygningar till TAP kommande år, men SAS Go (som min kära arbetsgivare brukar boka in mig i) ger i de flesta fall noll intjäning hos TAP. Med anledning av formuleringen i T&C har jag antagit att det bara är flygningar bokade som SAS Plus jag kan använda för detta, inte flygningar uppgraderade med Plusgrade. Men om det går hos Aegean kanske det går hos TAP?

Last edited: 16 September 2020
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag provade (mars 2020) gick det bra. SAS kan så klart ändra detta när som helst.

Tomas E gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!