Jag har förstått att denna 24h återbetalning gäller bara när du avbokar din resa under "Öppet köp 24h" tiden. De 2 gånger när jag bokat resan under förmiddag och sen på eftermiddag ångat mig och bokat resan till en ny datum har jag fått pengarna tillbaka inom 24 timmar men avbokningen sett inom 24 timmar efter bokning. Alltså inom "Öppet köp i 24 timmar" ej efteråt.
Jag tycker inte att SAS försöker lura mig utan följer de regler som de har.
Öppet köp i 24 timmar handlar om att du kan avboka och få tillbaka pengarna för en biljett även om den normalt inte är avbokningsbar så länge du gör det inom 24 timmar.
Avboka kan du göra själv online återbetalning är automatisk oavsett biljettkostnad.
Detta har alltid fungerat bra för mig.
Eurobonusbiljetter kan du också boka av online själv och återbetalning är automatisk, det handlar oftast om småbelopp.
Flexbiljetter däremot är alltid dyra/mycket dyra, dessa kan man däremot inte boka av själv när det gått mer
än 24 timmar
går för närvarade inte utan det ska till en manuell process som tar flera veckor, trots att man via tfn. blir lovad att det ska ta 2-3 bankdagar.
Man betalar för rätten att kunna andra sig, gör man det har SAS gratis fått låna pengarna under en tid, vill de låna dem
ytterligare ska de betala ränta.