Senaste nytt

SAS återbetalning inom 24 timmar?

vicce

Medlem
SAS Återbetalning inom 24 timmar?

Jag undrar ju om inte SAS har någon representant som är här inne med tanke på det oerhört snabba svaret. :)
 

Bryant

Medlem
SAS Återbetalning inom 24 timmar?

AHO: det var ju inte bra gjort av SAS från början. Att de sedan gjorde rätt kanske inte behöver hyllas?
 

Dr. Miles

Expert
AHO: det var ju inte bra gjort av SAS från början. Att de sedan gjorde rätt kanske inte behöver hyllas?

Min policy är, alla kan göra misstag, inget konstig med det. Men det viktiga är hur man hanterar misstaget.
Jag tycker att SAS hanterade misstaget bra och då anser jag att de är värda för ett komplimang. :)
Sedan SAS IT får stå för all kritik är en annan sak...
 

Moco

Medlem
Väcker liv i detta igen. Nu är jag själv uppe i 3! veckor för återbetalning av en inrikesbiljett. Det är så dåligt så jag finner inte ord för det. Jag vet få företag som antingen har så dåliga rutiner eller önskar tålamodspröva sina mest lojala kunder som SAS. Det handlar om att trycka på en knapp för att återföra en summa pengar, men inte ens det klarar man av. Det är uppenbart att det inte är något enskilt misstag utan att det är satt i system. Nu med champagnen på väg ut och en kundservice som inte är vatten värd så kan jag ju lika gärna flytta alla mina flygningar till något lågprisbolag eftersom tillstymmelse till lojalitet inte lönar sig. Pinsamt, SAS.
 

Homer

Medlem
Väcker liv i detta igen. Nu är jag själv uppe i 3! veckor för återbetalning av en inrikesbiljett. .

2 veckor här, de som sköter återbetalningen har bara telefontid M, O, F fram till lunch
och även om man ringer då blir man kopplad till vanliga kundtjänst som har 0-koll

Min biljett var en full flex biljett
 
Last edited:

twiggs

Medlem
7 1/2 vecka är mitt rekord för att få vänta för att få en återbetalningsbar biljett återbetalad. C-klass och guldstatus hjälpte tydligen föga...
 

Homer

Medlem
Eurobonus biljetter kan man boka av online och får tillbaka pengar inom 2-3 dgr, men dyra
biljetter måste återbetalas manuellt och det tar flera veckor, svårt att tro att de inte avsiktligt sitter
på pengarna...
 
Toppen