Senaste nytt

SAS återbetalning inom 24 timmar?

vicce

Medlem
SAS Återbetalning inom 24 timmar?

Fast i din text står det, "Om du bokar inom 24 timmar innan avgång, kan du avboka upp till 12 timmar före avgång och få pengarna tillbaka".

Jag tolkar det som om att om biljetten är köpt mellan 12-24 timmar före avgång så är det full återbetalning?
 

Moco

Medlem
Ja, det borde bli så va? Jag läser snabbt och fel. Då var mitt första svar rätt då. Ursäkta förvirringen.

Bara att stå på dig då och hänvisa till det.
 
Last edited:

vicce

Medlem
SAS Återbetalning inom 24 timmar?

Frågan är väl om det är värt att försöka mer? Då varken kundtjänst, customer care eller refund department kan/vill hjälpa mig..
 

vicce

Medlem

Nä, det är det jag funderar på också.

Men tycker fortfarande att om man har 24 timmars öppet köp med full återbetalning så ska det också följas.

Drog iväg ett mail nu och bad om en förklaring, då deras mail inte är speciellt utförliga. Sen nöjer jag nog mig så och börjar flyga med Malmö Aviation mellan STO-GOT istället ;)
 

Moco

Medlem
Hur mycket är det värt att bråka för 271 kronor?

Ja varför ska man inte? Är det full återbetalning som gäller så är det. Gillar inte inställningen att man bara ska ge med sig och finna sig i att bli blåst även om man har rätten på sin sida.

Det är väl delvis därför vi använder detta forum, för att hjälpa varandra och se till att det går så bra som möjligt.

De slår på stora trumman om sin återbetalning och om det nu anses vara en så liten summa så borde väl SAS bara se till att fixa det direkt istället för att dra på sig ytterligare badwill här.

Ställ en fråga på deras Facebook-sida om varför de strular och inte kan leva upp till sitt löfte!
Blir ju extra tydligt då dessutom.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Ja varför ska man inte? Är det full återbetalning som gäller så är det. Gillar inte inställningen att man bara ska ge med sig och finna sig i att bli blåst även om man har rätten på sin sida.
Men absolut, jag har inget intresse av att stoppa något från att fajtas. Kände själv inte till att det fanns speciella regler kring avbokning nära inpå avgång, inget som de har marknadsfört särskilt aktivt.

För min egen del, där tid inte är något som växer på träd, känner jag dock att det får finnas en avvägning mellan tid och belopp det rör sig om. Men det är förstås individuellt.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ytterligare ett bevis att dålig IT kostar pengar för företaget.
Om SAS IT fixade så att vicce kunde avboka på nätet och få återbetalning, behövde varken vicce eller SAS lägga ner massa tid för ett sådant ärende.
 

vicce

Medlem
SAS Återbetalning inom 24 timmar?

Tid är väl inget jag heller har så värst gott om, men skriva ett mail brukar jag hinna med :)

Liten uppdatering.

Skickade iväg ett svar på mailet jag fått klockan 08.52, där jag undrade om de kunde förklara lite mer utförligt varför jag endast fick tillbaka skatterna.

10.04 får jag ett mail att 271:- är på väg in på mitt konto.

10.07 får jag ett svar där en person på SAS Refund department börjar med att be om ursäkt och sedan skriver att jag naturligtvis ska ha full återbetalning på biljetten.

Blev väldigt förvånad att det gick så fort att få svar, brukar ta flera dagar annars.

Nöjd över att ha fått rätt, trots den låga summan. Man känner sig väldigt dum när man "bråkar" om 271:-, men men.

Är dock mindre nöjd med att det tog över 2.5 månader, 5-6 samtal och 5 mail att få tillbaka pengarna.
 
Bra jobbat, vicce! Ibland måste man stå på sig även för små peng(för vissa) då det kan handla om något skall ändras i systemet för att slippa bråka om stora pengar sen.

SK är inte dåliga, det bara så att fel händer och det finns olika tolkningar av samma sak beroende på hur man utför det. För några år sen fick jag lyfta luren och prata med kundtjänsten om något liknande. Fast det handlade om bokningsavgiften på 30 kronor. Det är ju inget säger en men det var också så att det var några biljetter och totala summan var större. Sen var det så att på en bit av sträckan behövde man papperbiljetter, där tillkom 120 kronor till per biljett som var inte med vid bokningen. Felet var systematisk då kunden enligt dåvarande reglerna skulle inte ha betalat dessa avgifter. Mejl och hemsida fungerade mindre bra då man fick inget svar på över en månad. Ett 3 minuters telefonsamtal senare var pengarna tillbaka på kortet samma vecka och så slapp man ha samma fel på andra bokningar av samma slag.
Just sånt tycker man om hos fullservice bolag och SAS då levde upp till förväntningar.
 
Toppen