Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Fick igår en ändring från SAS till Prag den 18 augusti som en BC medlem och jag är bokad på
Ursprungligen skulle flyget gå 08:55 men är nu ändrad till 18:35 och planerad med en 737-700 och skall flygas av SAS Scandinavia
På SAS hem sida finns inte flygningen med således går den inte att boka, däremot finns den på Expertflyer och 0 i alla bokningsklasser.

Får höra vad de kreativa personerna i Sveg säger när de kontaktas och frågan om situationen och hur den skall lösas.

Fullt medveten att flera på BC har fått samma vid ombokningar att det blivit 737-700, jag tror stt SAS jobbar med att lägga om bokningar från SAS Scandinavia till SAS Connect och SAS Link
 

Swedestar

Medlem
Kul, 5 flyg på fyra olika bokningar kommande tre månader ändrade till 737-700. Samtliga på GOT-ARN, ARN-LLA och GOT-LLA.
Några är awards och kan såklart bokas om tidigare men vad händer med betalda biljetter? Bokas de om eller kommer jag få meddelande 15 dagar innan om att flyget är inställt och pengarna tillbaka för att sen tvingas boka något som är tre gånger så dyrt som den ursprungliga biljetten?
Plingade till idag och alla utom en flight är ändrad. Inte klockrena lösningar men det funkar. Fortfarande en 737-700 på en betald biljett.
 

korthoga

Medlem
Har haft fyra bokningar med SAS sen januari. Utresorna från Köpenhamn har i tre fall varit med en 737-700. De har blivit ombokade från förmiddagsflyg till kvällsflyg. Alla har en avgång som är minst sex timmar senare än ordinarie flyg.
Den bästa är en flygning som fick GOT-CPH-MAN med en timmes väntetid i Köpenhamn som nu blir sex timmar. Någon kompensation från SAS får man inte då jag antingen gratis kan avboka eller helt enkelt godkänna.
Är inte helt nöjd över CPH-PMI med en ändring på åtta timmar.
SAS har fått sämre tillit än vad Ryanair har med sina tidtabeller.
 

GOTBound

Medlem
Har haft fyra bokningar med SAS sen januari. Utresorna från Köpenhamn har i tre fall varit med en 737-700. De har blivit ombokade från förmiddagsflyg till kvällsflyg. Alla har en avgång som är minst sex timmar senare än ordinarie flyg.
Den bästa är en flygning som fick GOT-CPH-MAN med en timmes väntetid i Köpenhamn som nu blir sex timmar. Någon kompensation från SAS får man inte då jag antingen gratis kan avboka eller helt enkelt godkänna.
Är inte helt nöjd över CPH-PMI med en ändring på åtta timmar.
SAS har fått sämre tillit än vad Ryanair har med sina tidtabeller.
OT:
Rent generellt fungerar SAS mindre bra för tillfället från GOT förutsatt att vi inte flyger direkt till ARN eller CPH, även om det är reducerat antal avgångar på dessa destinationer med.
 

Lollet

Medlem
Har en bokning till Malta i juni bokat med sas och utgången Amex voucher. Flighterna går inte längre att boka och det är ändrat till 737-700. Om jag vill få tillbaka min voucher och boka något nytt, är mitt enda alternativ att vänta på att dom avbokar min flight ”på riktigt”?
 

intuition

Medlem
Har en resa till LPA mitt i veckan och den har nu blivit 737. Kollar jag vilka datum det säljs platser till finns bara flyg på helgen, dvs de varkar ha strukit alla vardagsflyg i maj och det finns inga avgångar som passar mig. Jag har en flexibel biljett, så jag skulle kunna avboka och resa på annat sätt, men frågan är om det är bättre att vänta med själva avbokningen? Jag tänker då om det går att begära kreditering av poäng när det är SAS som avbokar pga av inställt flyg?
 

varva77

Medlem
Håller de på med omläggningar eller är det något annat på gång (Apolloavtalet)? Väldigt konstiga tidtabeller för tillfället och inte fått några mail eller poäng tillbaka om inställd flygning till Malta i juni som inte längre finns (inte ens 737). Enligt nuvarande schema skall de själva flyga till Malta endast två ggr per vecka (Air Baltic) i juli och två avgångar totalt i juni(!).
Har en resa till LPA mitt i veckan och den har nu blivit 737. Kollar jag vilka datum det säljs platser till finns bara flyg på helgen, dvs de varkar ha strukit alla vardagsflyg i maj och det finns inga avgångar som passar mig. Jag har en flexibel biljett, så jag skulle kunna avboka och resa på annat sätt, men frågan är om det är bättre att vänta med själva avbokningen? Jag tänker då om det går att begära kreditering av poäng när det är SAS som avbokar pga av inställt flyg?
Har en bokning till Malta i juni bokat med sas och utgången Amex voucher. Flighterna går inte längre att boka och det är ändrat till 737-700. Om jag vill få tillbaka min voucher och boka något nytt, är mitt enda alternativ att vänta på att dom avbokar min flight ”på riktigt”?
 
Toppen