SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ser att några av mina resor till SFO har fått A330 med sas. Alla andra dagar är det A350. Finns det någon slutsats att dra om detta om de troligtvis flyger med A330 eller ställer in aktuell dag?

2. marbe166

marbe166 Medlem

De kör omväxlande med 330 och 350 just nu, torsdag och lördag 350, söndag 330 (från Kastrup).

palmen gillar detta.
  3. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska erkänna att jag inte hängt med i alla svängarna. Vad kan man förvänta sig om flygplanstypen är 737-700? Kommer det inte att bli nåt av den flygningen? Jag skulle precis boka Stockholm - Prag den 1 november med SK1767 och så såg jag 737-700. Tänker ju inte boka nåt som ställs in senare, så är detta flyg ett spökflyg?

4. KalleSus

KalleSus Medlem

Troligen.
    Frågan är varför SAS över huvud taget försöker sälja flighten när man så tydligt markerar att man inte vill flyga den.

Mikeswede gillar detta.
  5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den kommer till 99,99% inte flyga

C3B42B44-D294-4AC9-9E5D-AA36F36E50AE.png

Tommy, Sir Lemon, palmen och 5 andra gillar detta.
  6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Money makes the world go around, world go around...

Tommy, IPC_Mataveri och 011430121 gillar detta.
  7. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för bra svar @011430121 . Då blir det nog Czech Airlines på söndagen istället då jag vill undvika byten. Länge sen jag flög med dem!

8. Hur är det med 737-800 från ARN till tex CDG nu, troligt att det blir av? A320neo är ju mer troligt.

9. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Få inte för höga förhoppningar nu, jag har en Czech Airlines-biljett som har blivit inställt 6 gånger...

Sir Lemon gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Beror helt på när det är på dagen. Om det finns flight OSL-ARN innan så kan den mycket väl vara helt ok.

Sir Lemon och Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!