Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

IT-snubben

Medlem
Arghh.

Vi har också fått ändring till 737-700 på vårt flyg till Malaga 12 sept.

Det flyg som fått ändring är 06.00-flyget medan nästa flyg 06.35 fortfarande är A320neo. Min gissning (förhoppning) är att beläggningen för stunden är för dålig för två flyg så nära inpå varandra och de kanske kommer flytta över oss till 06.35 om det inte bokas tillräckligt många.
Citerar mig själv med uppföljning.

Det som hänt idag är att 737-700 återgick till a320neo. Jag antar att de fyllde planet. Frid och fröjd, jag är nöjd.
 

palmen

Moderator
Har fått en ändring till 737-700 i september.
Flighten fortfarande bokningsbar, alla säten går att boka så det ser ju ok ut. Men har svårt att se att de skulle flyga hit en 737 från Norge för en flight vid 7-tiden till Europa.

Någon annan med liknande ombokning som vet vad som brukar ske med sådana flight?
Och nu när man tittar så går inte flighten att boka längre och alla mittsäten är blockade och jag är den enda som valt säte i go. Bara att inse att denna flight blir inställd och att man åter igen hamnar i detta när man bokar med sas igen 10 månader efter förra incidenten. Hade förhoppning att de skulle bättra sig, men det var ju onödiga tankar...
Screenshot_20210725-230910_Chrome.jpg
 

LPC123

Medlem
Min fru har en flygning från AMS till CPH 3 september som är en 700 maskin på men som inte går att boka längre. Den kommer ju troligen ställas in. Vad kan hon göra nu då? Avvakta eller kan hon vara förutseende och boka om? ( billig Go biljett tyvärr )
 

011430121

Medlem
Min fru har en flygning från AMS till CPH 3 september som är en 700 maskin på men som inte går att boka längre. Den kommer ju troligen ställas in. Vad kan hon göra nu då? Avvakta eller kan hon vara förutseende och boka om? ( billig Go biljett tyvärr )
Vänta, då har ni rätt till ombokning, sitt lugnt i båten, SAS kommer att omboka er, kolla vad det finns för alternativ så att ni kan föreslå när ni får avbkningen.
De finns ju två avgångar den dagen ni får välja fritt bland dem

F85E922B-DA94-4734-A777-F30E9C310E48.png
 

LPC123

Medlem
Vänta, då har ni rätt till ombokning, sitt lugnt i båten, SAS kommer att omboka er, kolla vad det finns för alternativ så att ni kan föreslå när ni får avbkningen.
De finns ju två avgångar den dagen ni får välja fritt bland dem

Visa bifogad bild 120054

Ja tyvärr så har hon möte fram till 12:00 så det får bli den sena flighten hem då. Tack och bock!
vi avvaktar vad SAS säger men nu har vi lite koll i alla fall
 

011430121

Medlem
Ja tyvärr så har hon möte fram till 12:00 så det får bli den sena flighten hem då. Tack och bock!
vi avvaktar vad SAS säger men nu har vi lite koll i alla fall
Jag har kanske har förutfattad mening, men hon får mycket tid till shopping, det kan stå dig dyrt!
När det gäller flygningen håll oss informerad.
 

SK689

Ny medlem
Vet inte om andra har varit med om detta nyligen, men SAS ser ut att börja ställa in flygningar i september även utan att först ha ändrat till 737-700...

Personligen har jag fått 2 flygningar i september med sena SK1428 Cph-Arn inställda trots att de var planerade med Neo in i det sista. Har även en bokning i oktober på samma flyg som i skrivande stund är listat som Neo men som inte längre säljs på SAS hemsida (dock ej blockerade mittsäten). Har detta hänt andra?
 
Vet inte om andra har varit med om detta nyligen, men SAS ser ut att börja ställa in flygningar i september även utan att först ha ändrat till 737-700...

Personligen har jag fått 2 flygningar i september med sena SK1428 Cph-Arn inställda trots att de var planerade med Neo in i det sista. Har även en bokning i oktober på samma flyg som i skrivande stund är listat som Neo men som inte längre säljs på SAS hemsida (dock ej blockerade mittsäten). Har detta hänt andra?
Jag fick igår en CRJ-flygning från Helsingfors i oktober inställd. Det är ju jättebra om SAS slutat med tramset med 737-700 och ställer in direkt istället, så att vi resenärer kan planera.
 

ulagun

Medlem
Vad bör jag göra?
Hade en bokning CPH-ARN-ATH med A320 den 18/9. 2-4-1 i plus.
Fick en schedule change som innebar ca. 5 timmars väntan på Arlanda. Finns trevligare sätt att spendera en lördag em på.
Ringde SAS och efter lång väntan så gick det att boka om till direktflyg och bättre tider den17.e istället.
Säg den glädje som varar. Fick nyss confirmation och upptäckte då att det är en 737-700 och vi är de enda seatade på 8 rader i plus.
Det märkliga är att när jag kollade fanns det endast 5 bokningsbara platser i economy samt 3 i plus kvar.
Så vad göra. Avvakta till avresedagen närmar sig.?
Vi är flexibla och inga hotell, hyrbilar mm är bokat.
 
Toppen