Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

bvs

Medlem
Fick nu en andra ändring för dagen på min resa till Island.

KEF-OSL blev ändrad från 737-800 till 737-700 (winglets) men mittenraden är fortfarande valbar.
OSL-ARN blev ändrat från A320neo till 737-700 och mittenraden går inte att boka längre

Följer upp igen. I dag fick jag SMS och mail om att min bokning var ändrad. OSL-ARN ställdes in och blev ombokad 40min senare på CRJ900

Nu är det som följer

ARN-OSL CRJ900
OSL-KEF A320Neo
KEF-OSL 737-700 (winglets)
OSL-ARN CRJ900
 

MrRob

Medlem
Ett byte på 50 minuter på ARN blev tre dagar långt på en resa till AMS i juni. Nej tack, det får bli en ombokning :)
 

011430121

Medlem
Känns som om SAS bokar om/av tidigare nu än förut, en resa direkt Arlanda-Tromsö i slutet av juli, blev ombokad via Oslo både ut och hem
Tro det eller ej är bokad på en 737-700 mellan OSL-TOS fast detta är inget spökflyg går att boka mittsätet.
SAS hade bokat om till avgångar med tre timmars Transfer i OSL, ringde om bokade till bättre flyg för min del, inga problem denna gång.

Någon som har koll på A319 bokningarna, har fått en A320 mellan CPH-ARN ändrad till just A319 i slutet av maj.
 

Maja

Medlem
Fick två notiser i SAS Appen om ändringar, men inget SMS eller mail. Är nu helt omöjligt att hitta vilken bokning/*ar det gäller. Har hittat att de ändrat till A319 6/8 MXP-CHP, men annars hittar jag inte vilken ändringar de har gjort mera då jag hade fått två separat notiser.

Det blir väldigt svårt att hålla koll på sina bokningar om man inte ens får ett SMS/mail.

Hur löser ni andra detta? A319 har jag förstått inte är superpositivt och kan innebär att det är kört, eller?
 
Ingen av SAS A319 har flugits hem från Spanien och alla tidigare planerade flygningar med A319 på måndag den 3 maj är nu inställda, eller möjligen fullbokade. Jag får inte fram dem när jag försöker boka i appen. På FR24 ser det inte heller ut som att de är planerade avgångar. Så sent som för 14 dagar sen sålde SAS biljetter till dessa avgångar:

SK400 CPH-ARN 06.05-07.20
- inställd
SK402 CPH-ARN 07.15-08.30
- inställd
SK1870 CPH-SVG 08.05-09.15
- inställd
SK843 ARN-OSL 07.45-08.45
- inställd
SK1708 CPH-HEL 08.00-10.35
- inställd
SK689 ARN-LIN 09.25-12.05
- inställd
SK403 ARN-CPH 09.10-10.20
- inställd
SK1419 ARN-CPH 09.55-11.10
- inställd
SK595 CPH-KEF 08.30-09.45
- inställd

Kan bara klassas som bedrägeri och enda förklaringen är att SAS vill dra in pengar genom att locka in kunderna på bra avgångstider, sen ställer SAS in och erbjuder ombokning så att flera avgångar "slås ihop".
 

Big Birger

Medlem
Såg nu att min trip till Boston i början av september bytt metall för ditresan till "Flygplan Airbus A340-300" och för hemresan till "Flygplan". Och flighten går inte ens att boka för pengar. Ridå.

Trist. Den såg tidigare ut att vara A321LR, med seatmap därefter.

Funderar på om jag ska vänta tills de ställer in flighten, för att på så sätt få en extra ombokningsmöjlighet i framtiden med den vouchern som har gått ut. Eller om jag ska boka om till våren istället. Fanns inte många andra bonusbiljetter att välja på just nu.
 
Happ, då har även en resa för mig till Amsterdam försvunnit helt, finns inte när jag loggar in via datorn och i appen går det inte att uppdatera. Ingen info från SAS, varken mail eller sms. Har som för så sent en vecka sedan fått både mail respektive notiser i appen gällande andra resor (inställda), men nu verkar de ha slopat det helt...?
 
ARN-LCA 26.06.2021 och retur 03.07.2021 blev först ändrad till 737-700, och när jag nu loggar på sas.se har bokningen status 'inställd'. Vi har inte mottagit något mail från SAS kring detta. Vi bokade SAS Plus Pro, så frågan är om dom bokar om oss till t.ex. Lufthansa Business via FRA eller MUC... men det verkar kanske tveksamt. Vi får se vad som händer...

Vi har också en bonusbokning ARN-CPH-HND i oktober, och metall är bytt till A340-300. Bokar SAS enbart om bonusbiljetter om det finns tillgängliga bonussäten?
 
Happ, då har även en resa för mig till Amsterdam försvunnit helt, finns inte när jag loggar in via datorn och i appen går det inte att uppdatera. Ingen info från SAS, varken mail eller sms. Har som för så sent en vecka sedan fått både mail respektive notiser i appen gällande andra resor (inställda), men nu verkar de ha slopat det helt...?

Har du försökt att manuelt knappa in bokningsreferens och efternamn på Hantera mina bokningar och flyg | SAS ?
 
Toppen