Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Mina två bokningar till Visby i maj försvann från mina bokningar på sas hemsida, men finns kvar i sas appen(våda är 737-)flyge. Första flygningen är 1 maj. Nu äe det mindre än 14 dagar rill 1 maj. Finns det någon chans att det blir av?
Har du kollat i skräp inkorgen?
Har inte läst här på BC att SAS har missat informera mindre än 14 dagar före avfärd att resan är inställd.
Men den är väl utsåld 737-700 är ju så populära.
 

fcx

Medlem
Mina två bokningar till Visby i maj försvann från mina bokningar på sas hemsida, men finns kvar i sas appen(våda är 737-)flyge. Första flygningen är 1 maj. Nu äe det mindre än 14 dagar rill 1 maj. Finns det någon chans att det blir av?

Flighten finns inte ens kvar i EF (om det är ARN-VBY), så jag skulle nog göra en refresh i appen eller kolla bokningar på hemsidan, för allt tyder på att det är helt inställt:

upload_2021-4-17_22-39-2.png
 
Mina två bokningar till Visby i maj försvann från mina bokningar på sas hemsida, men finns kvar i sas appen(våda är 737-)flyge. Första flygningen är 1 maj. Nu äe det mindre än 14 dagar rill 1 maj. Finns det någon chans att det blir av?
Vet inte vilken tid du flyger, eller vart ifrån, men jag fick info om att flygningen Arlanda-Visby var inställd (både via appen och via mejl) - blev flyttad till dagen efter. Tack men nej tack.
 

palmen

Moderator
Mina två bokningar till Visby i maj försvann från mina bokningar på sas hemsida, men finns kvar i sas appen(våda är 737-)flyge. Första flygningen är 1 maj. Nu äe det mindre än 14 dagar rill 1 maj. Finns det någon chans att det blir av?
Flighterna försvinner inte i appen om du inte gör en refresh på den. Testar du det lär de försvinna.
 

Skogi

Medlem
Ni som får refresh failed, testa att ta bort och ladda ner appen på nytt. Jag hade själv samma problem innan, era flygningar är med största sannolikhet inställda.

21 av mina flygningar som tidigare legat som 737-700 ställdes under förra veckan in. Inget mejl. Inga notiser. Ingenting.

Fattade först inte varför SAS hade ställt in fullbokade flygningar, men sedan slog det mig!

Om era flygningar är borttagna från ”Mina bokningar”, ring in till SAS, begär återbetalning samt mejlbekräftelse. I mitt fall sa agenten att dem inte hade ”hunnit” skicka ut mejl om inställt flyg, idag 1 vecka senare har jag fortfarande inte fått något. 10 minuter efter samtalet hade jag pengarna tillbaka och 21 nya mail i inkorgen.

Summan av kardemumman är att det räcker inte längre att bara ha koll på sin mail, eller vänta på notiser i appen. Har ni flygningar som är markerade 737, håll koll på ”Mina bokningar” 20-15 dagar innan.
 
Toppen