Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

MTheC

Medlem
Generellt sätt är jag emot att ta sånt här vidare till ARN/Domstol när det handlar om enstaka fall. Men nu är detta systematiskt av sas och man har hållit på så här över ett halvår och de får emot EU261/2004 som inte säger något om att de bara behöver boka om till bolag de samarbetar med.

Har du nu blivit tvungen att köpa biljett på annat bolag och sas vägrar ersätta så borde du ha ett bra case och ta vidare. Och i detta fall tycker jag ändå det är rätt väg att gå.
Jag vill helst inte gå den vägen men här ör det så utstuderat. Att de också låter den stå som 737-700 ett bra tag gör ju att de fördyrar alternativet. Om de hade meddelat mig då hade det kostat 3800 (för 3 pers) men nu gick det på 5800. Det ska jämföras med ca 2800 med SAS.

Hoppas att SAS agerar som de borde nu när jag skickat in detta men känns osannolikt att de kommer göra det.
 

MrRob

Medlem
Någon som fått relativt nyligen bokade resor (bokning gjord i Q1 2021 t.ex.) inställda och lyckats få resan tillgodoräknad till statusen?

Jag har en resa till Amsterdam i mitten av maj som nyligen bytt till 737-700 som bokades i februari och undrar om det finns någon chans att man lyckas tillgodose sig de 4500 statuspoängen trots att flygningen förmodligen blir inställd.
 

MTheC

Medlem
Någon som fått relativt nyligen bokade resor (bokning gjord i Q1 2021 t.ex.) inställda och lyckats få resan tillgodoräknad till statusen?

Jag har en resa till Amsterdam i mitten av maj som nyligen bytt till 737-700 som bokades i februari och undrar om det finns någon chans att man lyckas tillgodose sig de 4500 statuspoängen trots att flygningen förmodligen blir inställd.
Det har funkat bra för mig, har bara mailat och bett om det. Har över 10k statuspoäng som kommit in på så sätt sedan mars.
 

jolmic

Medlem
Mina två bokningar till Visby i maj försvann från mina bokningar på sas hemsida, men finns kvar i sas appen(våda är 737-)flyge. Första flygningen är 1 maj. Nu äe det mindre än 14 dagar rill 1 maj. Finns det någon chans att det blir av?
 
Toppen