SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

  1. HCas

    HCas Medlem

    Ort:
    London
    Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Tja, tittar man på mailväxlingen som 011430121 postade ovan så verkar det rätt klart att de har fått någon slags instruktion åt det hållet. Annars borde väl personen på kundtjänst åtminstone ha tyckt att det hela var lite märkligt och lovat att kolla upp det?

    Att det skulle vara en IT-lösning som övriga avdelningar inom företaget inte känner till betraktar jag som omöjligt efter 29 sidor i den här tråden...
     
  2. Är A319 nya 737-700 kanske? För att vi genomskådade?
     
    Autonom och Herr Sjödin gillar detta.
  3. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Nu vet jag inte vilken kundtjänst du brukar ha kontakt med, men att en first line support, tillgänglig för allmänheten, skulle ta egna sådana beslut och lova kolla upp saker som ser konstiga ut hade för mig varit en större nyhet än att de inte gör något.

    Jag gissar att de bara följer ett flöde och allt som går utanför mallen besvaras på samma sätt.
     
    Tonton och fcx gillar detta.
  4. HCas

    HCas Medlem

    Ort:
    London
    Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Så kan det vara, men själva huvudpoängen kvarstår ju: deras chefer låter det ske. Jag tycker fortfarande det är ett bisarrt beteende av SAS i en situation där de borde vara så måna som möjligt om sina kunder.
     
    Sir Karlsson, 011430121 och Autonom gillar detta.
  5. J-Dog

    J-Dog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kanske har nämnts tidigare i tråden men det känns som en medveten strategi från SAS så dom slipper betala tillbaka pengarna direkt vid inställda avgångar. Nu är avgången fortfarande "giltig" och när den kort inpå avgång officiellt ställs in så kan man först då välja att få pengarna tillbaka eller en voucher. Helt enkelt en lösning för att hantera kassaflödet.
     
  6. Herr Sjödin

    Herr Sjödin Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Blev erbjuden voucher när jag påtalade detta.. Går att ta sig ner ARN-CPH-SPU där det fortfarande är a320 som gäller hela vägen, dock med stop over i CPH. Frågan är om det är någon poäng att omboka eller om även de kommer ändras till 737-700. Hur hade ni gjort?
     
  7. pswe

    pswe Medlem

    Det känns osannolikt att det inte kommer finnas tillräcklig efterfrågan till Split i sommar. Jag hade chansat på att komma iväg.
     
  8. AlbinS

    AlbinS Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nej säg inte så! Fick precis min resa till Lissabon i sommar ombokad till A319...
     
  9. mha321

    mha321 Medlem

    A319 har de ju kvar åtminstone, på CPH-basen. Och det är väl type commonality med 320n så de flyger från ARN också. Och de kanske är intressanta för "små linjer".

    Däremot har de ju bara 2st (väl?), så det får inte bli speciellt många destinationer och turer :)
     
  10. SAS har färre A319 än dom har 737-700 kvar.

    Om nån har för mycket tid och vill kolla upp detta så kan man ju se om SAS har planerat in fler A319 samtidigt samma tid så att det blir orimligt eller inte. Tex om 5 olika avgångar samma morgon från CPH är med A319 kommer det ju inte gå. SAS har bara haft 4 st A319 som mest.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×