Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Samma här, har fått 4 av 4 sträckor ändrade på vår Islandsboking i slutet av Juli från 4x A320 till:
ARN-OSL: CRJ900
OSL-KEF: 737-700 Winglets
KEF-OSL: 737-700 Winglets
OSL-ARN: 737-700

Hoppas ändå på att 737-700 Winglets är riktiga plan och inte bara förberedande kod för cancelering.
Flygningarna är inte längre till salu på SAS.se så det kommer att ställas in.

Verkar som att SAS nästan inte alls kommer att flyga själva till Island i sommar, utan säljer biljetter med Icelandair istället. Undra om SAS kommer att tillåta ombokning till Icelandair?
 
Måste sägas att i höstas minns jag nu att jag hade en flygning till Östersund som först ändrades till -700 men sen ändrades tillbaka till A320neo. Så det kan hända. Det var innan andra vågen slog till ska tilläggas.
 

ulagun

Medlem
Samma här. Info igår MMX OSD via ARN ut 19/5 hem 24/5 mest bara 737 700.
Tänker på de stackare som inte läser BC och genomskådar lurendrejeriet utan endast konstaterar att det blir en Boeing.
Slutligen varför just 737-700? Själv hade jag valt MD 90
 

varva77

Medlem
Verkar dragit gränsen i juli... i aug är det massvis med flygningar till Reykjavik, har en 4/8. Ligger minst sagt i farozonen med de tiderna som jag bokat. Har full respekt för en svår situation där det är svårt att veta efterfrågan men måste de ösa på fullt när de vet att det inte kommer att hända till 95%? Har tex siktat in mig på Vilnius framåt hösten och har en resa bokad. Tittar man på en tisdag i aug är det dagsläget fyra direktflyg och ytterligare närmare 15 alternativ. Vad är oddsen på att ens hälften kommer att hända?
 

Tur-Ture

Medlem
Flygningarna är inte längre till salu på SAS.se så det kommer att ställas in.

Verkar som att SAS nästan inte alls kommer att flyga själva till Island i sommar, utan säljer biljetter med Icelandair istället. Undra om SAS kommer att tillåta ombokning till Icelandair?

Den enda som har blockade mittsäten på min bokning är den sista sträckan (OSL-ARN), kollar jag på sas.se så är det flyget borta.
Borde väl inte vara något problem att ändra till avgången en timme senare från OSL (CRJ900) tycker jag.

OSL-KEF och KEF-OSL (737-700 Winglets) finns som bokningsbara och har inte blockade mittsäten.
 

Taggen

Medlem
Jepp, samma här. Kiruna-flight som ändrades till 737-700 i förrgår och nu säljer inte SAS flighten längre. Blir till att ringa då det är lättare att argumentera nu när ursprungsflighten inte finns längre.
 

Tur-Ture

Medlem
Den enda som har blockade mittsäten på min bokning är den sista sträckan (OSL-ARN), kollar jag på sas.se så är det flyget borta.
Borde väl inte vara något problem att ändra till avgången en timme senare från OSL (CRJ900) tycker jag.

OSL-KEF och KEF-OSL (737-700 Winglets) finns som bokningsbara och har inte blockade mittsäten.

...gick inte så bra....visst kunde jag få ta ett senare plan från OSL men eftersom 737-700'an inte är officiellt inställd ännu så skulle jag få betala fullt poängpris för bokningen istället för 30% kampanjpriset, får sitta still i båten några dagar. Kom dock fram ganska snabbt, typ 5-6 minuter.
 
...gick inte så bra....visst kunde jag få ta ett senare plan från OSL men eftersom 737-700'an inte är officiellt inställd ännu så skulle jag få betala fullt poängpris för bokningen istället för 30% kampanjpriset, får sitta still i båten några dagar. Kom dock fram ganska snabbt, typ 5-6 minuter.

Kan meddela att min kampanjbokning också rök pga omständigheterna..
 
Toppen