SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en liknande situation till USA. Slutade med att SAS bokade av runt 6 veckor före avresa.

011430121 gillar detta.
  2. LSH

LSH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag har inte valt plats ännu. De har inte ändrat till A340 utan det står fortfarande A350.

3. Bokade om min påskaward för sjätte gången förra veckan med SK638 FRA-ARN som sista ben hem. Idag ändrad till 737-700...suck.

Sir Lemon gillar detta.
  4. Utresan förra helgen blev en ”737-700” några veckor innan, när jag skulle boka om den fick jag höra att jag bara kunde välja Lufthansagruppens flygningar, detta trots direktflyg med Aegean samma dag. Nu blev det 4 timmars stopp i Frankfurt istället... Nu har jag samma historia på en flygning om en månad så den lär de väl maila om runt påsk. Vad tror ni, ska jag försöka stå på mig och få annat Star Alliance bolag eller är jag tvingad att ta Lufthansa gruppen som har ganska dålig tidtabell jmf med det jag hade från start?

5. PellePersson

PellePersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har lite färsk empirisk data på detta?
    Är 737-700 fortfarande = inställd flight eller börjar vi kunna se någon förändring?

Sitter och tänker på mina ×4-flighter i maj.

6. Från svenska flygplatser ja. 700:an körs fortfarande inrikes i Norge, så kanske kan dyka upp till Oslo.

Kaik gillar detta.
  7. mha321

mha321 Medlem

Används även på utrikes från Norge, inte bara inrikes.(Dock inte eller åtminstone sällan på tex CPH, som flygs med Neo)

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vika linjer har du bokningar på?

9. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag (som väntat) flygning till SDL inställd om (lite drygt) två veckor. Den blev 737-700 för typ tre veckor sedan.

10. Verkar som SAS har gjort en "körning" idag. Har en resa till Island bokad i sommar och alla tre avgångarna i bokningen är nu ändrade från A320neo till 737-700... Är det inte väldigt tidigt för dem att veta efterfrågan nu?

Last edited: 31 Mars 2021

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!