SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En bokning från MMX till ARN en söndag o början februari, när jag bokade var det en A320 men avgång ändrades till en avgång 2 timmar senare nu med en CRJ, nu är det en 737-700, men jag litar inte riktigt på SAS när de lovar 737-700 så brukar de ställa in avgången, den här gången skall jag inte vara så lätt lurad (som de andra 15 gångerna) säg inget jag kommer att avboka!

2. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har blivit väldigt mycket 737-700 Malmö- Arlanda på söndagar i februari och tyvärr ingen avgång som ser ut att vara planerad med ”riktigt” flyg. Kan bli stökigt för oss som planerar åka upp till Åre på sportlovet.

3. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Men hur är det, om du inte bokar av, och SAS inte meddelar före 14 dagar innan avfärd, kommer inte EU261 i spel då?

4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Sen är det en massa 737-700 på Arlanda - Östersund i februari också. Tydligen så är det en eftertraktad linje, för jag har kvar mina biljetter, men planet verkar vara helt fullt, för det går inte att boka alls. Kul att det går bra för SAS!

MikeJohansson och 011430121 gillar detta.
  5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, och det är därför som SAS är duktiga på att faktiskt ställa in 737-700 flygen runt 16 dagar före avgång.

011430121 gillar detta.
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade innan 14 dagar för avgång, vet inte när de meddelade ev. andra resenärer.

7. gastronaut

gastronaut Medlem

Nu fick jag besked om inställd SK903 (ARN-EWR) 1 mars. Flighten finns kvar i sökning, men står som "ej tillgänglig" för val (med pengar).

8. marbe166

marbe166 Medlem

Personligen skulle jag bli mycket överraskad om det blir någon SAS longhaul från ARN (och OSL) under 2021.

Berglund, palmen och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det skulle nog vara om det fanns frakt att flyga så kanske via får någon trafik, annars får man nog utgå ifrån att det blir via Köpenhamn.

10. Scanwing

Scanwing Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just nu gäller 31mars som slutdatum för USAs travel ban för EU medborgare, tror inte den kommer att förlängas. Då kan det nog gå fort för trafiken att komma igång med mer longhaul.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!