Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Nea

Medlem
Efter @Cristoffer Cedergren skrev om sin LPA resa kollade jag mina bokningar i dec, verkar som om SAS har ”kört” ändringar till 737-700 idag, har fått ändringar på ARN-CPH, OSL-ARN, ARN-AMS där även returen är en 737-700 nu har jag bara en Europaresa kvar som är en A320neo och den är till BER, den resan är ändrad en dag så även den har varit en 737-700 innan jag ringde SAS och bokade om.
Uppmaning kolla om ni har någon bokning inom de närmsta två månaderna och om ni har fått ändrat till 737-700

Kollade precis mina julflyg mellan GOT-UME, som ändrades tidigare i höst med stoppad försäljning, sen ändrades tillbaka i mitten på okt och började åter sälja biljetter (ett syskon bokade då), är nu igen 737-700 *suckar*
 

HCas

Medlem
Snälla, kan vi inte hålla konspirationsteorierna borta från det här forumet.
Det finns andra forum som gladeligen tar emot liknande kommentarer.

Knappast en konspirationsteori. SAS tar ju de facto emot bokningar till flighter som de inte räknar med att genomföra.

Nej, SAS har skött hela coronahanteringen fullständigt genomuselt på alla plan och deras lögner och bedrägerier gör att jag har börjat starkt överväga att helt lämna som kund, trots Eurobonus...
 
Idag kom "dödsstöten" för denna bokning, ändring till 737-700...

SAS borde ställa in direkt istället så att man kan få chansen att bestämma själv om man vill boka om eller boka av.
ff59ae97ad3227f034347589f7bd40c8.jpg
Ringde SAS idag och försökte boka om min bokning men argumentet var då att dom just nu bara bokar om 40 dagar innan. La ingen stor vikt vid det, men funderade efteråt på vad han egentligen menade...
 

palmen

Moderator
Nu börjar andra upptäcka att SAS ändar till 737-700 på de avgångar SAS tänker ställa in
För mig är det en nyhet att på långlinjerna ändrar SAS till 340-300
Kollade på en avgång till Boston som jag har bokad, där har SAS inte ändrat från en A321, det går inte att boka avgången sedan någon månad

Källa FinalCall
Sådan ser du om SAS planlægger at flyve en afgang eller ej - FinalCall.travel Danmark
Det stämmer att de sätter in A340 på inställda longhaul just nu. Jag åkte på en dubbel, dvs 737-700 på connection till CPH och A340 på det långa benet...
 
Nu börjar andra upptäcka att SAS ändar till 737-700 på de avgångar SAS tänker ställa in
För mig är det en nyhet att på långlinjerna ändrar SAS till 340-300
Kollade på en avgång till Boston som jag har bokad, där har SAS inte ändrat från en A321, det går inte att boka avgången sedan någon månad

Källa FinalCall
Sådan ser du om SAS planlægger at flyve en afgang eller ej - FinalCall.travel Danmark
Ja och på SAS kundtjänst var dom väl medvetna om detta.
 

Tongen2

Medlem
Det stämmer att de sätter in A340 på inställda longhaul just nu. Jag åkte på en dubbel, dvs 737-700 på connection till CPH och A340 på det långa benet...
Om en verkligen vill kan törst behöver får och måste åka på en resa där SAS trafikerar så är det ju inte särskilt troligt att ens komma iväg ändå ju verkar det som!o_O
Sjukt knepigt detta har blivit.
 
Bokade nu i "reserv" med EB mån 28 dec till LPA, som fortfarande ser ut att köras med A320neo. Så kan alla här som vill åka till Gran Canaria över nyår boka in sig på just den flighten, så ökar väl chansen att den faktiskt blir av? Tack
 

Rickard_O

Medlem
Nu blev "äntligen" min Berlinflight 28/11 som varit 737-700 ett tag inställd, blev ombokad till 09:25 flighten till Köpenhamn på fredagen som även den blivit inställd, sen ombokad till 08:10 istället.
Nu blir det att avboka en av två F&F biljetter som bokades, kommer sluta med att det inte kommer bli några F&F flygningar i år :(
 

011430121

Medlem
Var in på "Mina Bokningar" och såg att de hade ställt in min LPA resa den 9 dec, nu var jag bokad ut den 12 dec men ingen hemresa.
Ringde SAS och frågade när har de tänkt att jag skall åka hem? Ja det finns ingen retur på din bokning blev svaret.
Bokade av med att återfå pengarna, fick till svar du vet att det kan ta tid att få pengarna? Svarade Ja
Denna resa har varit 737-700 i två månader.
Jag klagar inte på handlingstiden, det som gör mig lite upprörd är det här med 737-700 och att de inte informerar om att det kan bli inställd avgång, passagerarna borde få en chans att kunna boka ett annat bolag.
 
Toppen