Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

fcx

Medlem
Nu är det dags att flyga 737-700 igen!

Screenshot_20220722-185337.png
 

smygarn

Medlem
Hur slutade detta till slut, blir det tåg?

Ja det blev tåg men det visade sig vara det minsta bekymret, blev nekad att checka in med thai, sträckan osd - arn har ju som tidigare nämnts ställts in, incheckningspersonalen säger att jag har en bokning men att jag inte har en biljett eftersom det står refund på alla sträckor, de ber mig ringa resebyrån, resebyrån pratar med incheckningspersonalen men det är lönlöst. Förmodligen någon tomte på thai som tryckt refund alla sträckor, har dock bara fått refund för osd-arn och ingen på thai eller incheckningspersonalen kan göra något om man inte får tag på någon som heter I**** 5 min innan incheckning stänger, naturligtvis misslyckas det helt. Lyckades knipa biljetter med finnair istället några timmar senare. Så rätt irriterad på thai just nu. Har fått igen pengarna för resan från Thai men vill ju även ha kompensation med mellanskillnaden från de nya biljetterna eftersom dessa var dyrare. Thai lär väl inte vilja betala ut det frivilligt så tänkte låta Arn titta på det.

Finns dock ett annat fall där personer nekats att flyga med där Thai har betalat ut kompensation.

Hon fick rätt mot flygbolaget – Thai air betalar ut ersättning – Bbl/AT
 
I beta versionen av ”mina bokningar” på awardplanner.se har vi nu implementerat bevakning av flygdata (data rörande flygningen direkt från Amadeus, helt oberoende av din boknkngsreferens).

Eftersom jag är en hängiven SAS entusiast så implementerade jag självklart en specifik SK 737-700 bevakning :)

se exempel på mejl nedan.
0292A707-4021-4803-B76B-11837AD86343.jpeg 075122A9-A8BD-41AC-9DC0-B443133E7175.jpeg
 
SAS flyger B737-700 ARN-MLA-ARN tisdagar, fredagar och söndagar i höst.
Hur såg du det så tidigt som 3 juni?

Jag bokade 10 juni på kampanjen en resa i november, inga konstigheter, det kom bekräftelse med Neo i båda riktningarna. För ett par veckor sedan fick jag meddelande om att hemresan ändrats och det visade sig vara tidigare avgång med ett par timmar, ingen stor sak. Men nu råkade jag se av en slump att även utresan ändrats med nån timme och båda har fått 737-700. Enligt Expertflyer är det 73G på alla avgångar runt mina datum och noll tillgänglighet i alla klasser.

Är det nån som lyckats snacka till sig ombokning innan avgången är formellt inställd?
 

palmen

Moderator
Hur såg du det så tidigt som 3 juni?

Jag bokade 10 juni på kampanjen en resa i november, inga konstigheter, det kom bekräftelse med Neo i båda riktningarna. För ett par veckor sedan fick jag meddelande om att hemresan ändrats och det visade sig vara tidigare avgång med ett par timmar, ingen stor sak. Men nu råkade jag se av en slump att även utresan ändrats med nån timme och båda har fått 737-700. Enligt Expertflyer är det 73G på alla avgångar runt mina datum och noll tillgänglighet i alla klasser.

Är det nån som lyckats snacka till sig ombokning innan avgången är formellt inställd?
Kundtjänst säger det de måste, dvs att planet kommer gå. Du kommer högst troligt inte ha någon lycka med att få dom att boka om innan det blir inställt.
 

MeddanSwe

Medlem
Sitter med en non-refundable biljett (dock ombokningsbar) till LHR, behöver inte åka dit på ett tag så skulle gärna vilja få en cancellation alternativt en involuntary change för att kunna få tillbaka hela summan och inte bara skatter. Finns det något enkelt sätt att hitta 737 flights till/från LHR eller är det bara att titta dag för dag i sökmotorn?
 
Hur såg du det så tidigt som 3 juni?

Jag bokade 10 juni på kampanjen en resa i november, inga konstigheter, det kom bekräftelse med Neo i båda riktningarna. För ett par veckor sedan fick jag meddelande om att hemresan ändrats och det visade sig vara tidigare avgång med ett par timmar, ingen stor sak. Men nu råkade jag se av en slump att även utresan ändrats med nån timme och båda har fått 737-700. Enligt Expertflyer är det 73G på alla avgångar runt mina datum och noll tillgänglighet i alla klasser.

Är det nån som lyckats snacka till sig ombokning innan avgången är formellt inställd?
Redan igår (tre månader före avresa) blev resan officiellt inställd vilket meddelades som "schedule change which has impacted your trip". Bokningen fanns inte kvar under "mina bokningar" och när jag tog fram den med bokningsreferens/efternamn så stod båda riktningarna som "inställd" utan några möjligheter att göra ändringar online.

Jag kollade såklart upp vilka alternativa turer som fanns för aktuella datum och satte mig i telefonkö. Medan jag väntade kollade jag om det gick att chatta på websidan och ganska snart blev jag kopplad till en faktisk person som i stort sett kunde boka om enligt mina önskemål (den hemresa jag hade sett ut syntes inte i hens system men hen hittade en annan som jag inte kunde se på Expertflyer). Innan chatten avslutades hade det blippat till i appen och jag var ombokad till Lufthansa via FRA båda vägarna.
 
Toppen