SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. smygarn

smygarn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe ingen fara, det var en bra lista, ska tänka på det nu när jag kommer igång med resandet.

011430121 och Sir Lemon gillar detta.
  2. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om smygarn väljer att åka med det senare flyget trots att han vet med sig om att hen kommer missa sin anslutning på Arlanda så bör väl rimligtvis flygbolaget ordna så att hen kommer med ett annat flyg till Bangkok? Dessutom kan smygarn räkna med €600 i kompensation. Har man lite dåliga nerver så är det inget som rekommenderas

Sir Lemon gillar detta.
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu går det undan, upptäckte i helgen om ovanstående ändring, idag så är jag ombokad via CPH samma datum och 15 minuter före avgången till ARN, men med 1 timme och 15 minuter senare ankomst till ARN.
    Tack SAS att ni inte låter oss passagerare få vänta 30 dagar innan avresan för att bli ombokade!

4. Jannes

Jannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Loggar inte in här med syftet att lära mig nya ord, men denhär var kul! Tackar för dagens allmänbildning.

Sir Lemon och adhoc76 gillar detta.
  5. Lindberg

Lindberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där kom den förväntade ändring för Sk1801/1802 Göteborg - Alicante (och omvänt).
    SAS verkar helt ha dragit in direktflyget mellan Göteborg och Alicante, detta trots att bokningsläget såg relativt bra ut tidigare (iaf via Expertflyer)

Hursomhelst, jag bokade direkt en ToR i juli då flighterna schemalades (i slutet på februari). Initialt var de planerade med A320neo men i slutet på mars ändrades de till 737-700.

I veckan ändrades först utresan till att gå via Arlanda och nu kom även hemresan att ändras att gå via Köpenhamn.

Istället för en dryg 3h direkt flight blir det nu istället 4h i på Arlanda och 5h på Kastrup. Men på det hela taget spelare det mindre roll. Kanske inte optimalt men det är ju som det är. Bra löst av SAS att boka om till vettiga flighter i god tid.

En reflektion är dock att anslutningsflighterna GOT-ARN (sk142) och CPH-GOT (sk1444) inte finns att boka separat på SAS.se, så det kanske kommer komma fler ombokningar vad det lider.

6. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS flyger B737-700 ARN-MLA-ARN tisdagar, fredagar och söndagar i höst.

ilon, Mr Basic och 011430121 gillar detta.
  7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undra om man ska boka resan till Malta med SAS eller ngt annat bolag (om man vill komma iväg på utsatt datum)? :rolleyes:

Edit. Såg din award-bokning nu @GOTBound - klokt! :)

Sir Lemon och GOTBound gillar detta.
  8. Metropolitan

Metropolitan Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack till detta forum! Upptäckte efter bytet till 737-700 på hemresan BCN-ARN 30/7 att flighten några dagar senare var inställd när jag ave en slump kikade på min bokning. Inget besked från SAS dock. Avbokade och åker med Swiss istället.

Mr Basic, AABack2ARN, FilipJ och 2 andra gillar detta.
  9. Carl

Carl Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Boka med SAS plus så får du resa med Lufthansa Business. Finns såklart bättre C-klass men ledigt mittensäte är du iaf garanterad :)

Daniel Brage gillar detta.
  10. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur slutade detta till slut, blir det tåg?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!