SAS ändrar till 737-700

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 21 September 2020.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad sa de?

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då kom första 737-700 på några månader.
    BCN-ARN 18 juli, SAS kommer förmodligen boka om till via CPH med ankomst ARN klockan 00.05
    Upptäckte även en 737-700 till CPH flygningen är en anslutning med SAS till LAX
    Känns som SAS har gjort en jätte revolution när de sätter in 737-700 de blockar inte längre mitt sätena, visst var det bättre förr!

Tommy, Metropolitan, Lounge Lizard och 2 andra gillar detta.
  3. smygarn

smygarn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att boka in mig på flyget en dag tidigare med övernattning på arn gick inte eftersom min bokningsklass inte finns kvar, att boka in hos något Star Alliance t.ex Lufthansa eller Austrian för vidare transport till bkk gick inte med biljetter från Thai. Då återstår två alternativ, att avboka helt och köpa nya biljetter med andra bolag eller att ta tåget och påbörja flygresan från arn. Eftersom biljetter med andra bolag som går att boka idag är mycket dyrare än den jag köpte i vintras väljer jag att ta tåget ner för ett par hundralappar och påbörjar flygresan från arn.
    Hoppas även att SAS slutar med otyget att sälja biljetter till avgångar man aldrig tänkt att flyga.

Sir Lemon och 011430121 gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Fast där har du tyvärr hamnat hos en agent som ljuger. Det går utmärkt att boka om till andra sas flyg, även dagen innan. Du ska inte behöva ta tåget för egna pengarna till Arlanda.

Jane Insane, Mr Basic, Sir Lemon och 1 annan gillar detta.
  5. smygarn

smygarn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även om det bara finns business class kvar?

Sir Lemon gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har inte business ombord, och det går utmärkt att boka in dig i economy och överboka så att någon bumpas till Plus.

Det är sas som ställer in, hur de löser att boka om dig är inte ditt problem, det är deras skyldighet att boka om dig så du hinner med nästa flight.

Jane Insane, Sir Lemon och SK989 gillar detta.
  7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var Ticket du hade kontakt med, vet du om de kontaktade SAS?

Sir Lemon gillar detta.
  8. smygarn

smygarn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja och Thai.

Sir Lemon och 011430121 gillar detta.
  9. jonten

jonten Medlem

Sir Lemon gillar detta.
  10. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @smygarn Du kommer att få mängder med kommentarer här som kanske framstår som snorkiga. Min uppfattning, andra kan tycka annorlunda, är att resebyråer är bra - ibland eller ofta billigare - när det funkar problemfritt. Bekymret är att när det inte funkar, vilket tyvärr är för ofta så uppstår ett elände som tar på nerverna. Därför bokar jag alltid direkt med flygbolaget direkt och ser mellanskillnaden i pris som en försäkring. Har gjort en sammanställning, helt ovetenskaplig, som hittills visar att det har lönat sig (och då har jag inte omsatt stress i pekuniära termer,)

Lounge Lizard, Carl, airbus380.se och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!