Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

crown

Medlem
Ringde in och fick bara beskedet att det är som det är och att ombokningen inte är klar, ska ringa tillbaka på måndag om det inte löst sig. Agenten kunde inte göra något just nu.

Såg nu även att det inte riktigt var två hemresor utan jag ska flyga GOT>CPH>HKG en dag tidigare än innan vilket ställer till det. Hemresan är en dag senare än innan och just nu är den CPH>GOT & HKG>CPH dagen efter.

Nu har bokningen ändrats igen och förutom att resan blev 2 dagar längre, en dag tidigare utresa och en dag senare hemresa så ser den iaf OK ut.
 

Lollet

Medlem
Märkte nu att min awardsresa HKG-CPH-ARN 1dec är ombokad till 2a dec. Dock har dom inte fixat CPH-ARN sträckan ännu. Inget mail om det heller..
 

Maja

Medlem
Och jag fick en notis i appen om att min resa till EWR i februari är ombokad. Efter lite letande så är det SK 903 ARN-EWR som är tidigarelagd till 10:45 mot tidigare 12:25.

Det betyder att min avgångstid från GOT nu är ändrad till 07:05 i jmf med 09:40. Visst, jag kommer fram tidigare, men den tidigare avgången passar inte alls mitt schema. SK909 från CPH hade passat mig bättre och det finns ett anslutningsplan som går 09:40 från GOT till CPH, dock finns det givetvis inga I-klass kvar.

Vad har jag för rättigheter? Känns skumt att jag inte har fått något mail, då jag fått det alla andra gånger när de bara ändrat tidtabellen med ynka 5 minuter. Nu är det flera timmars förändringar och inget mail alls, utan bara en notis i appen...
 

011430121

Medlem
Och jag fick en notis i appen om att min resa till EWR i februari är ombokad. Efter lite letande så är det SK 903 ARN-EWR som är tidigarelagd till 10:45 mot tidigare 12:25.

Det betyder att min avgångstid från GOT nu är ändrad till 07:05 i jmf med 09:40. Visst, jag kommer fram tidigare, men den tidigare avgången passar inte alls mitt schema. SK909 från CPH hade passat mig bättre och det finns ett anslutningsplan som går 09:40 från GOT till CPH, dock finns det givetvis inga I-klass kvar.

Vad har jag för rättigheter? Känns skumt att jag inte har fått något mail, då jag fått det alla andra gånger när de bara ändrat tidtabellen med ynka 5 minuter. Nu är det flera timmars förändringar och inget mail alls, utan bara en notis i appen...
Ring SAS de brukar vara resonabla när det bli ändringar
 

Maja

Medlem
Ring SAS de brukar vara resonabla när det bli ändringar
Pratade med en man som bröt på danska via Diamonnumret och det var noll respons där. Först hävdade han att jag visst fått inte mindre än två mail och började rabbla upp datum i augusti och september. Det är helt korrekt, men den 12/10 bokade jag om flighten via ARN istället för CPH. Ändringsmailen gällde den tidigare bokningen via CPH.

Fick aldrig något svar varför jag inte fått något mail och att byta till CPH-flighten som går 9:40 var inte att tänka på då det inte finns några poängplatser kvar.

Så jag kammade noll och får helt enkelt acceptera att planet går närmare 2,5h tidigare. Får lösa barnvakt och skjuts på något annat sätt helt enkelt. :eek:
 

squeezen

Medlem
Schema ändring så vi kan väl fastslå att många är drabbade. Jag med.

Hade en Shanghai-hongkong-copenhagen där de bara (logiskt) bokat om hkg-cph till 24h senare.

Blir nog att avboka och hitta annat alternativ. Inte taggad att landa in lördag morgon på cph
 

palmen

Moderator
Pratade med en man som bröt på danska via Diamonnumret och det var noll respons där. Först hävdade han att jag visst fått inte mindre än två mail och började rabbla upp datum i augusti och september. Det är helt korrekt, men den 12/10 bokade jag om flighten via ARN istället för CPH. Ändringsmailen gällde den tidigare bokningen via CPH.

Fick aldrig något svar varför jag inte fått något mail och att byta till CPH-flighten som går 9:40 var inte att tänka på då det inte finns några poängplatser kvar.

Så jag kammade noll och får helt enkelt acceptera att planet går närmare 2,5h tidigare. Får lösa barnvakt och skjuts på något annat sätt helt enkelt. :eek:
På dom igen, då det bara är sas flighter är det klart de kan peta om er till en annan mer passande flight. Diamondnumret är samma support som alla andra så ring igen och hoppas på en vettig handläggare.
 

Canadien

Medlem
Pratade med en man som bröt på danska via Diamonnumret och det var noll respons där. Först hävdade han att jag visst fått inte mindre än två mail och började rabbla upp datum i augusti och september. Det är helt korrekt, men den 12/10 bokade jag om flighten via ARN istället för CPH. Ändringsmailen gällde den tidigare bokningen via CPH.

Fick aldrig något svar varför jag inte fått något mail och att byta till CPH-flighten som går 9:40 var inte att tänka på då det inte finns några poängplatser kvar.

Så jag kammade noll och får helt enkelt acceptera att planet går närmare 2,5h tidigare. Får lösa barnvakt och skjuts på något annat sätt helt enkelt. :eek:

Prova att Maila diamondsupporten eftersom på telefon är det samma som alla kommer till. Kanske de har en bra dag och vill hjälpa till. Annars, ring igen och se om du får bättre tur.
 
Toppen