SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fly4fun, 15 November 2015.

1. Ja, jag är ganska säker på att det var i V klass (inom Europa).
    Du kan läsa tråden från länken i mitt inlägg.

bnr gillar detta.
  2. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej.
    Kan bekräfta att Friends&Family kampanjen bokades i V klass, jag fått poäng enligt det!

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
    Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.

Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?

olo och 011430121 gillar detta.
  4. Ja, det hade varit smidigare om de accepterade ombokningen. De får behålla pengarna ju.

Jakob Österberg gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag mailar Diamond-supporten och gör ett försök den vägen!

olo, 011430121, jerixon och 2 andra gillar detta.
  6. konsumtion

konsumtion Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som att detta inte är helt orimligt ifall det finns plats. Om inte annat så till en lägre klass så att säga. Som någon annan sa, de får ju behålla pengarna och ändå sälja din plats som du inte kommer ta.

BOTL och Jakob Österberg gillar detta.
  7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vid ändring av tidtabell har man ju rätt att boka om alternativt att avboka hela resan och få tillbaka alla pengar.
    Har varit med om att avgångstid ändrades 5 minuter till Hong Kong, jag kunde då gratis avboka och åka veckan efter istället utan problem.

BOTL och Jakob Österberg gillar detta.
  8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förvisso men de kanske kan sälja biljetten dyrare vid senare skede isf. Likadant med biljett dag innan/efter - den kanske kan säljas till dyrare pris.

9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade närmare på bokningen - det var inte en tidtabellsändring utan ett nytt flightnummer. Alltså inställd flight antar jag (den ursprungliga flighten finns inte kvar). Alltså ombokning med liknande villkor eller återbetalning inom sju dagar, och dessutom informera om rättigheterna. Hittills har de inte lyckats leverera något av det.

10. Ja, men det är inte Jakobs fel att de har ändrat avgångstiden.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!