Senaste nytt

SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus

sickpants

Ny medlem
För biljetter som hamnar i kläm. Inköpta innan 27 november och med resdatum efter eller som i mitt fall med ena benet efter 1 Januari. Nils på Eurobonus hänvisar till att man skall kontakta sas via "kontaktformuläret" och sas skall då försöka finna en lösning på det individuella fallet.
Känner någon till vilket kontaktformulär Nils Lindhe referera till?
Har någon här på businessclass forumet lyckats etablera en dialog eller fått något definitivt svar från SAS ang intjäningen av Eurobonus poäng för biljetter köpta innan 27 Nov med resdatum hel eller delvis efter 1 Jan 2015 ?

Jag har mejlat deras eurobonus retro claim avdelning 6 december eftersom det är det enda sättet jag känner till som jag kan söka kontakt med dem. Väntar på svar men det kan ju vara förgäves..
 

palmen

Moderator
För biljetter som hamnar i kläm. Inköpta innan 27 november och med resdatum efter eller som i mitt fall med ena benet efter 1 Januari. Nils på Eurobonus hänvisar till att man skall kontakta sas via "kontaktformuläret" och sas skall då försöka finna en lösning på det individuella fallet.
Känner någon till vilket kontaktformulär Nils Lindhe referera till?
Har någon här på businessclass forumet lyckats etablera en dialog eller fått något definitivt svar från SAS ang intjäningen av Eurobonus poäng för biljetter köpta innan 27 Nov med resdatum hel eller delvis efter 1 Jan 2015 ?

Jag har mejlat deras eurobonus retro claim avdelning 6 december eftersom det är det enda sättet jag känner till som jag kan söka kontakt med dem. Väntar på svar men det kan ju vara förgäves..

Fick mail från SAS om ändringarna där det fanns en liten sektion som klargjorde att resor bokade innan 27 november så skulle man få poäng enligt gamla tabellen.
 

agehall

Medlem
Visst. Klarar inte marknaden av det själv så ser jag inte något fel i det - sker i ett flertal länder. Det är okej att tycka att man ska gå in och reglera t.ex. taximarknaden (vilket uppenbarligen behövs), men bonusprogrammen ska man låta bli? Ska man behöva ha 1 års framförhållning för att boka en bonusresa har ju programmet spelat ut sin funktion.
Sovietargumentet känns ju också f.ö. väldigt uttjatat. Anser inte att all översyn/reglering är av ondo. Är indolent önsketänkande att marknaden klarar av att sköta allt själv.

Nu har jag äntligen kommit ner till denna tråd igen.

Du kan inte jämföra en taximarknad som är uppgjord för att lura folk med något som är så pass förutsägbart som ett FFP. Fanns det lika mycket info tillgängligt om taxiresor som det gör om FFP och man hade lika god tid på sig att tillgodogöra sig denna info så vore inte taximarknaden i Stockholm något problem.

Dessutom är FFP en internationell företeelse - visst skulle vi i sverige kunna ge oss på SAS, men risken är ju att om vi börjar styra upp awardstolar med SAS, så kommer medlemmar i andra program att boka upp dessa.

Jag förstår att du är sur för att du inte lyckas boka exakt de platser du vill ha när du vill ha dem, men så är det. Gillar du inte detta finns det andra program som låter statusmedlemmar öppna bonusplatser vid behov (tex BAEC och LH M&M). Bara att gå med där, skaffa status och utnyttja förmånerna.
 
Toppen