SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Diskussion i 'Övrigt' startad av 011430121, 22 Januari 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack för infon om munskydd. Det var som jag skrev just vid besök vid stora hubbar som tanken slog mig. Jag har absolut inga planer om att besöka denna region.

Som med andra flunsor borde en hyffsat ung fullt frisk man komma genom även detta efter en tung period, så om du inte har andra åkommor tycker jag att du ska flyga till MIA som faktiskt heller inte på något sätt är utsatt för detta än. Jag kom nyss därifrån och härligt väder och puls var det. Passa också på att besöka Centurion loungen (ligger nära D-12). Bl a en trevlig estetiskt tilltalande vinbar där med fin utsikt över landningsbanan. :cool:

Last edited: 26 Januari 2020
  2. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får hoppas SAS läggs till i denna lista snart. Ska snart (när det går att betala igen) boka en retur från PVG åt broderns fru och två små barn.

3. Tonton

Tonton Medlem

OT för denna tråden - men har du testat Classic?

F.ö ser det inte ljust ut angående SAS. Detta svaret från kundtjänst på Facebook för någon timma sedan:

gneken gillar detta.
  4. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, synd att de inte gör som Finnair och de andra bolagen.
    Tack för tipset gällande classic-sidan, tar en titt där om en stund.

5. Turnpike

Turnpike Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska själv åka till Thailand om en vecka, Bangkok och Phuket, och funderar på om fet finns risk att flyget ställs in, Finnair?

6. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tror jag inte. Finnair har inte ställt in flygen till Kina ens.

Turnpike gillar detta.
  7. Kandinsky

Kandinsky Medlem

Har en resa till Bali via Bangkok och Singapore med en gravid fru 4 februari, känns sådär lagom kul just nu..

8. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte tagit legitimation på han, men om han har den titulaturen som videon säger och att detta är vad WHO rekommenderar så väger denna info betydligt tyngre för mig.

tågnörd gillar detta.
  9. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Nu ska jag vara lite petig med definitionen då jag känner att många baserar sina antaganden på felaktigheter. Vet inte om det är en missuppfattning eller om detta coronavirus är muterat men normalt sett är coronavirus inte luftburet. Det sprids, förutom vid kontakt, via droppsmitta, dvs små droppar från kräkning, hostning eller annan kroppsvätska flyger genom luften en viss distans innan den faller till marken. I den aspekten skyddar munskydd av högre klass definitivt. Det fångar upp de små dropparna istället för att nå dina slemhinnor och området kring din mun, där smittorisken är som störst. Så snart du har utsatts för exponering ska dock munskyddet avlägsnas och händerna desinfekteras. Dessutom minskar det risken för att dina egna kroppsvätskor ska spridas vid tex hostning. Luftburen smitta, tex mässling, vattkoppor eller tuberkulos är något helt annat. Många nyhetskällor blandar ihop luftburet och droppsmitta, antagligen för att båda sprids via luften. Det är dock en väsentlig skillnad mellan de båda. Hos en luftburen smitta kvarstår partiklarna i luften och kan spridas tex via luftströmmar eller från ett rum till ett annat.

jerixon, airac, Chrisse och 15 andra gillar detta.
  10. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utmärkt redogörelse!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!