San Francisco: vilken lounge skall jag besöka?

Diskussion i 'Lounger' startad av Tveket, 26 Februari 2020.

1. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en award med SAS till SFO. På hemvägen funderar jag på vilken lounge vi ska besöka. Flyger business, är EBG, har AMEX Platinum.

Tänker i första hand på Centurion eller Polaris. Vilka av dessa rekommenderas? Eller finns andra bättre alternativ?

Hur ligger Centurion och Polaris i förhållande till var SAS normalt avgår?

2. sandek

sandek Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Polaris ligger ju precis efter säkerhetskontrollen.

Rebel och Tveket gillar detta.
  3. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Polaris. En no-brainer!

Tveket gillar detta.
  4. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som du rankar den klart högre än Centurion? Utveckla gärna varför om du känner för det :)

5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bättre mat med riktig bordsservering för den som vill, bättre bar, bättre utsikt, större, lugnare. Annars är det ingen större skillnad...

Tveket gillar detta.
  6. Som moderator: vänlig påminnelse om förkortningar i rubriken. Svårt i bland med nästan axiomatiska begrepp som JFK, LAX, SFO ;)

Tillbaka till frågan. Jag hade mitt andra besök i Polaris förra veckan, och denna gången var jag faktisk ganska vaken. Det var lunchtid, med dubbla SFO-FRA inom 30min, SFO-LHR, SFO-MUC och SFO-ZRH inom ett ganska kort tidsspann. Loungen är gigantisk, och till min stora överraskning var det mycket folk. Det var 10 personer förre mig i kö till restaurangen. Trodde aldrig jag skulle få sitta i tid, men det gick på under 20 min.

Polaris vinner med maten och bordsserveringen kombinerat med vyer och storlek. Centurion är platsen att gå om man intresserar sig för öl, vin eller som undertecknade, är en aspirerade mixtologist med preferens för spritiga amerikanska cocktails.

Så öppna med en apertif i Centurion innan en måltid hos Polaris i mån av tid. Det tar under 2min att gå från security i Int'l Terminal tillbaka till Terminal 3 och Centurionloungen.

Nemo gillar detta.
  7. Tveket

Tveket Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tar även med mig tillrättavisningen om förkortningen i rubriken inför framtiden.:)

Tackar alla ödmjukast för den information. Det får bli besök enligt din rekommendation!

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Centurion loungen på SFO kan ibland vara knökfull och resultera i ståplats, förhoppningsvis avlastar Polaris en del av detta.

Jag hade valt Polaris först och främst, maten är betydligt bättre där även om den fortfarande är bra hos centurion.

Tveket gillar detta.
  9. Vinautomaten i centurion är rolig dock...

LarsCph gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!