Senaste nytt

Samsonite Prodigy resväska

edlundo

Medlem
Någon som har denna? För nackdelar
 

Attachments

  • 2573FEF3-5DE5-4361-8E46-00023DAD1EB6.png
    2573FEF3-5DE5-4361-8E46-00023DAD1EB6.png
    171 KB · Visningar: 185

samet

Medlem
Jag har den och tycker den funkar bra.
Den fyller funktionen för mig.

Två-tre dagars resor funkar den fint, smidig att rulla och inte haft några problem med den.

Jag gillar facket, då jag slipper ha en separat datorväska. Allt på ett ställe och lätt åtkomligt från utsidan.

Jag använder den ofta som handbagage på longhaul. Då får jag med alla väsentligheter och något ombyte om jag har en lång layover eller om incheckat baggage inte kommer fram.
 

Brandten

Medlem
Jag var och tittade/kände på den för några veckor sedan. Fördelen med att ha dator i separat väska är ju att man då får med sig 2st handbagage eftersom många flygbolag inte säger något om väska + något annat. Ska man dumpa allt i den här så blir den snabbt maxvikt och ställer till problem.
 

samet

Medlem
Jag var och tittade/kände på den för några veckor sedan. Fördelen med att ha dator i separat väska är ju att man då får med sig 2st handbagage eftersom många flygbolag inte säger något om väska + något annat. Ska man dumpa allt i den här så blir den snabbt maxvikt och ställer till problem.

Ja, vikten är ett problem. Min är alltid överlastad. Hålla sig under 7kg är svårt när dator, laddare, resenecessär och lite ombyte är med. Endast en gång har jag råkat ut för att de vägt de, den är ju ganska liten jämfört med andra handbaggage.

Vid det tillfället när den vägdes i Australien, vägde den 8kg, tog ut hoodien och tog den på mig, så var det löst.

Fördel också att den går in i de små baggafehyllorna på t.ex. AT7 och CR9.
 
Toppen