Senaste nytt

Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)

Homer

Medlem
Det är ju märkligt om vad som blir världens största flygbolag inte kommer att ha något rutt
till Sverige, eller vad säger AABack2ARN ?, speciellt som konkurrenes består av SKräpbolag.
 

AABack2ARN

Medlem
Och uppenbarligen tjäna poäng på US-kodade flygningar samt erhålla övriga statusförmåner.

US flög väl PHL-ARN något eller några år (förvisso med deras ganska sunkiga 757or) så man kanske skulle kunna hoppas på en återkomst fast då med en uppgraderad produkt. Har dock för mig att PHL är lite halvknepig flygplats för immigration/transfer eller blandar jag ihop den med någon annan?
 

mha321

Medlem
US flög väl PHL-ARN något eller några år (förvisso med deras ganska sunkiga 757or) så man kanske skulle kunna hoppas på en återkomst fast då med en uppgraderad produkt. Har dock för mig att PHL är lite halvknepig flygplats för immigration/transfer eller blandar jag ihop den med någon annan?

767 var det, inte 757, åtminstone 2006. Men sunkigt var det definitivt. Färgen flagnade på väggarna, men det var billigt...

Flög den 2 ggr, en gång till Philly och en gång med transfer. Var inte mer problem där än på de andra flygplatser jag haft connection på i USA.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det inte så att nyheten är att du kan boka US-flighter på AA.com och du kan boka AA-flighter på USAirways.com?

Och för att logga in på aa.com måste du väl ha ett AAdvantage konto?
 

Stefan62

Medlem
Är det inte så att nyheten är att du kan boka US-flighter på AA.com och du kan boka AA-flighter på USAirways.com?

Och för att logga in på aa.com måste du väl ha ett AAdvantage konto?

Ok, jag tolkade det som står i tråden ovan - dvs att man kan boka US-awards på AA.com...har konto hos båda...men det lät lite för bra :)
 
Last edited:

rogeks

Medlem
USdividend miles till AAdvantage miles

Hej,
tänkte fråga experterna detta..
Är det någon som har en aning om vad som händer efter 31/3 -14 när det inte längre ska gå att boka med US dividend miles längre? Jag antar att om man har miles kvar så kommer dessa att flyttas till ett AA konto, eller ev mitt befintliga AA-konto?
Min tanke nu var att köpa US miles i den nya kampanjen , vänta tills sammanslagningen är fullt klar och sedan utnyttja dessa (förhoppningsvis konverterade US miles) i Oneworld, t.ex. business med Qatar till Australien nästa vinter?
Är detta helt uppåt väggarna? Är det bättre att utnyttja mina miles i star alliance innan det stängs och sedan börja på ny kula? Jag har 110k och frun har 100k.
//Rogeks
 
Toppen