Agö
Medlem
CRJ-900 är mycket sällan bussgate, därför används inte låga C.Men när jag ankom från BRU i en CRJ9 så var det B-gate
CRJ-900 är mycket sällan bussgate, därför används inte låga C.Men när jag ankom från BRU i en CRJ9 så var det B-gate
PrivatJet-upplevelsen uteblev, för vi var hela 8st i kabinen. Min recognition uttalades: "Om du är herren i SAS Plus på rad 18 får du välja något att äta och dricka från menykortet...". Medan den ena CC hjälpte mig han den andra dela ut minchoklad i Go.Påbörjar reseåret med ett besök i den helt öde GOT-loungen i väntan på flighten till CPH. Att jag fick SEQ:BN1 kanske inte bara var skicklighet denna gång?
Låt oss börja drömma om privatjet med JetTime...
Finns ett par riktiga gamla drakar sammanhållna enbart av och med gaffatape och dansk vilja. Sambon flög ett sådant i Oktober mellan GOT och CPH; de gick aldrig över 11000 fot (tror jag har kvar skärmdumpen någonstans) och belysningen på WC utgjordes av en glappande läslampa. Tror de gamla planen är de utan SAS livery.Kärrorna är nya och fräscha (med något undantag, tror jag)
Prioboarding funkar helt enkelt inte så snart det är en bussgate, så länge de envisas med att släppa av alla på bussen samtidigt och fullkomlig nordisk stampede uppstår.
Ingen sanning utan modifikation... Det funkade utmärkt med Qatar Airways i Doha den enda gång jag fått bussgate där...Inte för att det är någon märkbar skillnad där vid en tysk eller schweizisk ordnungs-stampede, bussgater funkar helt enkelt uselt oavsett var..
(SK1894 CPH-LPI 12/4)
Jag har inte hört utropet om att inte hörlurar får användas under start och landning sedan i höstas, så jag har trott att JetTime gjort sitt pappersarbete.
Men idag gjordes utrop 2 gånger på skandinaviska och 2 gånger på engelska om att hörlurar inte fick användas under start, landning och säkerhetsgenomgång. Är det nytt, inget som någonsin förändrats eller bara crew som läser från en gammal instruktion?
Även på detta flyg var det mer eller mindre fullt i Plus men desto glesare i Go. 20-25 personer i Go på 16 rader. (= 1 pax per 3 säten), med i Plus var vi 11 personer på 3,5 rad. (11 av 14 platser upptagna).
Jag tycker att SAS har fått ordning på att få mer luft i Plus på A320/B737-planen men på samtliga ATR-flighter senaste halvåret har skylten varit så långt bak som möjligt. Hur svårt skall det vara att flytta skylten längre fram?
I så fall är det dessutom samma crew, så återrapportera gärna. Det var den manliga i crewet som gjorde utropen igår.Ska med flighten om några timmar. Får se om de gör något utrop då