Senaste nytt

Saknar Google inbox, alternativ?

BAS

Medlem
För tre veckor sedan stängde Google ner mejlklienten inbox. Jag saknar verkligen den, då särskilt fliken "Trips", där det automatiskt skapades "bundels" för resor från bokningsbekräftelser, och där alla mejl med flyg, hotell, hyrbil mm automatiskt lades in.

Ibland lyckades inte inbox automatiskt koppla ett mail till en viss resa, men det var bara ett par knapptryck för att få över det. Även praktiskt att lägga med bekräftelse för uppehåll i min boendeparkering, och allt annat mer eller mindre relaterat till resan. Med flera kommande resor var detta otroligt smidigt.

Nu har jag försökt hitta en ersättare för inbox. Använder Gmail-klienten, men det är inte alls lika smidigt. Kan skapa "labels" för resor, men får inget automatiskt stöd. Dessutom lite småkrångligt, och man får inte alls någon bra översikt av framtida (och avslutade) resor.

Har ni förslag på annat verktyg (app?) för att lösa detta? Saknar verkligen smidigheten att få alla mail och dokumet om en resa samlat.
 

JensE

Medlem
Kör du Android på luren? I så fall har du google trips som gör samma sak.
Edit: Ser att den finns för ios också
 
  • Gilla
Reactions: BAS

BAS

Medlem
Jag har Google Trips. Har dock inte undersökt dess möjligheter ordentligt, men kan man t.ex. få in alla mail till den?

Ska kolla lite på Trips...

Uppdatering: Trips har helt riktigt skapat resor för mig, och kopplat till reservationer för flyg och hotell. Dock ser jag ingen möjlighet att lägga till e-post manuellt, verkar bara vara automatiskt koppling som gäller?
 

GeorgZ

Medlem
Rekommenderar starkt TripIt - egen app. Bara att vidarebefordra bokningar (tror tll och med att man kan ställa in att den skall söka av inboxen). Fungera utmärkt för mig.
 
  • Gilla
Reactions: BAS

BAS

Medlem
Ska spana in TripIt också. Lite skeptisk att ge någon tillåtelse att läsa av min e-post.

Återstår vidarebefodring, inte lika smidigt, men finns nog ingen bättre lösning om det inte är en app från Google.
 

Fidde

Medlem
Ska spana in TripIt också. Lite skeptisk att ge någon tillåtelse att läsa av min e-post.

Återstår vidarebefodring, inte lika smidigt, men finns nog ingen bättre lösning om det inte är en app från Google.

Du kan väl skapa filter i gmail och baserat på det vidarebefordra automatiskt? Då kan du ju filtrera på vanliga avsändare och ämnesrad med typ ”booking confirmed” eller liknande och få det hyfsat automatiskt. Om du bokar med samma flygbolag och hotellkedja/bokningssida oftast så lär det ju vara lätt att skapa filtren.
 
  • Gilla
Reactions: BAS
Toppen